Avatar billede k.andersen Nybegynder
18. juli 2014 - 12:04 Der er 1 løsning

Skrive til en array ved brug af add() i en velocity template

Hejsa,

Jeg har følgende kode:

#set ($entitylist = [$entity1,$entity2,$entity3,$entity4])

#foreach($ent in $entitylist)
  Entity #$velocityCount in $ent.id <br/>
#end

Mit problem er at det er kun entity1 og entity2 i min entitylist, som har en værdi i .id. Det betyder at min foreach ikke virker, da den kun virker hvis min entitylist har valide værdier. Den virker hvertfald ikke i det system, hvor jeg skal bruge koden.

Jeg har derfor brug for først at lave en foreach der opretter en ny array som kun indeholder de valide entities. Jeg har forsøgt mig med følgende:

#set ($displayRecs=[])
#set ($entitylist = [$entity1,$entity2,$entity3,$entity4])

#foreach($ent in $entitylist)
  #if($ent.id!="")
    $displayRecs.add($displayRecs.size(), $ent)
  #end

#foreach($ent in $displayRecs)
  Entity #$velocityCount in $ent <br/>
#end

Men kan ikke få det til at virke.

Nogen der kan hjælpe med hvordan koden skal se ud hvis jeg skal oprette en ny array i displayRecs, som kun indeholder entities hvor .id har en værdi?

På forhånd tak!

mvh.
Kasper
Avatar billede k.andersen Nybegynder
18. juli 2014 - 14:14 #1
Løst ved at min entitylist kun indeholder entities som rent faktisk har data!