Avatar billede bas Forsker
18. juli 2014 - 17:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne netværksdrev

Hej

Hver gang jeg starter min Windows 7 PC, kommer der en besked om at Windows ikke kan åbne netværksdrevet.
Jeg har en Buffalo netværksharddisk, og jeg har prøvet at vælge, at Buffalo programmet ikke skal starte sammen med Windows. Jeg har også fjernet Buffalo programmet igen, men beskeden kommer fortsat.

Derfor tænker jeg det må være noget i Windows - men hvad og hvor?

Jeg kan godt se, at der i Stifinder er et rødt kryds over netværksdrevet, indtil jeg dobbeltklikker på det.
Kan jeg gøre noget for at netværksdrevet altid er åbnet, eller at det åbner af sig selv, eller kan jeg fjerne beskeden?

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2014 - 17:53 #1
Starter du fra dvale eller fra bunden af?
Avatar billede bas Forsker
18. juli 2014 - 18:31 #2
Det er som regel, når jeg starter fra bunden af.
Avatar billede bas Forsker
18. juli 2014 - 21:52 #3
Hmm, ifølge http://www.computerdk.com/systemer/windows/221163.html#.U8l4ykBRbBc

skal der være noget der hedder Lokal sikkerhedspolitik, men det synes jeg ikke jeg har noget der hedder under Kontrolpanel > Administration.
Avatar billede bas Forsker
18. juli 2014 - 21:55 #4
Kan det være fordi det ikke er med i Windows 7 Home Premium?
I så fald er det også lige gyldigt - det virker jo fint nok alligevel.
Avatar billede bas Forsker
18. juli 2014 - 22:07 #5
Eller måske skal jeg være logget på med Windows administrator konto.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2014 - 09:43 #6
Min ide var noget med at Windows pillede med strømstyringen på netkortet, men nettet generelt virker vel ok?
Desværre kender jeg ikke noget til opsætningen af disse netværksdiske da jeg ikke selv har sådan en.
Avatar billede bas Forsker
22. juli 2014 - 09:33 #7
Det er åbenbart mere simpelt, end jeg troede. Det har ikke umiddelbart noget med administrator eller Windows 7 version at gøre.
Jeg havde vist bare glemt at vælge mappe på netværksharddisken.

Start > Computer > Tilknyt netværksdrev > vælg drev >
vælg mappe > flueben ud for Opret forbindelse igen
ved logon > Udfør.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2014 - 11:09 #8
Det var godt du fik det løst i #7. Du lægger bare svar og lukker
Avatar billede bas Forsker
22. juli 2014 - 12:11 #9
Lukker.
Avatar billede bas Forsker
13. november 2014 - 16:09 #10
Det svar jeg oprindeligt skrev, løste ikke problemet.
Til gengæld er jeg lige fladet over en artikel på
http://dennish.dk/computer/genoprettes-forbindelse-netvarksdrev

der har overskriften Der kunne ikke genoprettes forbindelse til alle netværksdrev fix.

Der står bl.a.:

Grunden til at man ser denne fejl, er at Windows prøver at oprette forbindelse til drevene, før netkortene er klar.
Flot Microsoft!

Der skal tilføjes en værdi i ens registreringsdatabase, som vil slå denne type meddelelser fra.

Hvis du vil gøre det selv skal du tilføje en DWORD værdi med navn RestoreConnection som skal have  værdien 0 her:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NetworkProvider.

Man kan også hente og køre en fil der automatisk tilføjer den pågældende værdi.

Genstart din computer efter at nøglen er blevet tilføjet, og så slipper du fremover for den irriterende besked!