Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
19. juli 2014 - 09:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opstart af pc via tid.

Jeg vil gerne kunne ændre tiden af automatisk opstart af en pc. Med har kun adgang til pc via fjern skrivebord. Findes der et program jeg kan ligge på computeren eller noget andet, så jeg har mulighed for at ændre opstarts tiderne, når PC er op startet i Windows 7?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2014 - 10:21 #1
Hvis 'wake on lan' er slået til i bios, så kan du pinge den for at starte tidligere.
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
19. juli 2014 - 10:30 #2
Det er en PC der står i en butik og skal vise tilbud. Så det skal gerne ske via et program eller BIOS. Men jeg har jo ikke adgangen til BIOS via fjern support. Og direkte PING ville jeg gerne undlade da det kan give uhensigtsmæssig starter.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2014 - 11:06 #3
Uden at pile i bios sker det ikke.
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
19. juli 2014 - 11:29 #4
Nej det er det. Men findes der et program som kan gå ned i bios og skrive tiderne om til startup og shutdown fra windows???
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2014 - 12:00 #5
Det er jo også et spg om sikkerhed - hvis et program kan det, så kan en virus også pille i opsætningen og hijacke maskinen.
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
04. august 2014 - 08:35 #6
OK så det vil sige at der ikke ar andre muligheder end at sidde ved computeren og rette tiden i bios?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2014 - 08:50 #7
Der er vist i Windows en mulighed for at vælge, hvad der skal ske efter strømafbrydelse. Det kan måske bruges sammen med et tænd/sluk ur. Det virker nok kun hvis pc er lukket ned ved strømudfald, og ikke ved alm nedlukning og efterfølgende strømafbrydelse. Men hvis det kunne være en mulighed, så må du selv finde en pc og teste på.
Ellers bare luk spg.
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
14. september 2014 - 16:52 #8
Super. Tak for oplysningen. Læg et svar og du skal få point :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2014 - 17:05 #9
Bare svar selv, og luk spg.
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
14. september 2014 - 20:01 #10
Svar: