Avatar billede KawaDresen Nybegynder
20. juli 2014 - 21:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Montage af bevægesensor

Hej eksperter.

Jeg har skabt en opgave, der har givet mig hovedbrud. Jeg skal installere 2 bevægesensorer (en i hver ende af en carport) på samme ledning for at tænde de samme lamper. Dvs. en sensor der kan aktiveres når bilen kommer ind og en sensor når jeg går ud til bilen.
jeg ved godt at det kan lade sig gøre ved at lave 2 kredsløb, men jeg vil gerne nøjes med et kredsløb.

Jeg håber meget at der er en løsning.

Mange hilsner Peter
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juli 2014 - 21:36 #1
Avatar billede johnnylassen Seniormester
20. juli 2014 - 21:37 #2
En bevægelsessensor har tre klemmer. En blå til 0, en grå, sort eller brun som skal have konstant fase. Den sidste - oftest rød er en tændledning som har fase ud når sensor er aktiveret.
Når du skal forbinde to, tre eller flere sensorer til samme lamper, skal de blot forbindes parallel, så vil det være ligegyldigt hvilke der aktiveres, så vil lampen tændes.
Avatar billede KawaDresen Nybegynder
20. juli 2014 - 23:24 #3
Jeg vil sige tusind tak til jeg begge for den hurtige responds, jeg tror desværre ikke at den løsning med kip relæer er brugban da det er i en IP66 zone. Jeg vil dog gerne give point til begge for jeres svar.

Mange hilsner Peter
Avatar billede johnnylassen Seniormester
21. juli 2014 - 09:31 #4
Jamen min løsning med at forbinde dem paralelt kræver ikke et kip relæ. Men hvis det er IP66, kan du ikke lige bruge den almindelige model fra Bauhaus...
Men held og lykke med projektet.