Avatar billede kimkrog Nybegynder
21. juli 2014 - 15:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lyd forsvinder efter ca. 2 min

Efter at have geninstalleret windows på min maskine, er min lyd begyndt at forsvinde efter ca. 2 min. Afspilleren (f.eks. winamp eller iTunes) fortsætter "afspilningen" uden lyd..
Hvis man stopper afspilningen og starter igen efter et par minutter, så er der lyd igen i ca. 2 min.
Nogle gange når jeg tænder og slukker min maskine, så er opstarts- og lukke-lyden i windows distorted. Det kan andre lyde også være nogle gange.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette problem..

Ting jeg har har opdateret:
- windows 7 ultimate (alle opdateringer, som windows har forslået)
- Chipset driver
- Lydkort driver

PC'en:
- Bundkort: Gigabyte P67A-UD3
- CPU: i7-2600K @ 3.4 GHz
- Ram: 8 GB
- GFX: nvidia geforce GTX 470

Sig endelig til, hvis der er andre ting I skal vide, for at kunne hjælpe :)

mvh. Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2014 - 15:56 #1
Er det fra bundkort producentens hjemmeside du har hentet de nye drivere?
Et alternativ til at finde drivere er Slimdrivers som scaner på hardware id og finder drivere der matcher dette.
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Husk at bruge gratis versionen til venstre.
Avatar billede kimkrog Nybegynder
21. juli 2014 - 16:37 #2
Tak, den fandt nogle opdateringer, og også til lydkortet..
Desværre så løste det ikke problemet :/

Andre forslag ?
Avatar billede kimkrog Nybegynder
21. juli 2014 - 16:41 #3
Jeg glemte forresten at nævne at video også lagger nogle gange... Ved ikke om det er i forbindelse med dette problem eller om det er noget helt andet
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2014 - 16:47 #4
Hvis det er streamet video, skal du have den nyeste flash player installeret.
Avatar billede kimkrog Nybegynder
21. juli 2014 - 16:59 #5
Det kunne godt være at det var problemet med video lag, men det er stadig lyden som forsvinder fra både winamp, itunes, spotify og video som er problemet..

Udover lyd forsvinder, så begynder video og musik-afspilleren at lagge. Dvs. video lagger og "tid-afspillet" + barren der indikerer hvor lang tid der er afspillet af et nummer også begynder at hakke/køre i 1/10 tempo
Avatar billede kimkrog Nybegynder
21. juli 2014 - 17:31 #6
Jeg fandt problemet og fandt en løsning også :) Tak fordi du gav det et forsøg :)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2014 - 22:40 #7
Det var godt du fik styr på det. Vil du fortælle hvad din løsning var, så andre evt kan få glæde af den?
Avatar billede kimkrog Nybegynder
22. juli 2014 - 17:51 #8
Ville egentlig have givet dig pointene, men det kunne jeg vist ikke finde ud af, sorry..

Det var mit eksterne lydkort (EMU 0404) der var problemet - Var åbenbart en eller anden fejl i installationen af dens drivers..

Var næsten sikker på at det var mit bundkorts lydkort drivers der var noget galt med, så overvejede slet ikke at det eksterne lydkort kunne være problemet..

Men endnu engang tak for forsøget :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2014 - 20:42 #9
Det gør ikke noget, da du selv har løst problemet.
Tak for info om hvad der var galt :-)