Avatar billede ovec Juniormester
21. juli 2014 - 22:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slet Telenor mailadresse hos Jubii

Som måske nogen ved kan man hos Telenor sig ikke længere have en email adresse - en del af disse er overdraget til Jubii - den jeg havde hos Telenor kunne ikke fortsætte hos Jubii og nu skal jeg bare have slettet den og mit spørgsmål hvordan gør jeg det?

Min "hoved" mailadresse har jeg hos Google - altså som en gmail - og der har jeg været inde og slette min telenor e mailadresse.

Som dagligt betjeningsprogram anvender jeg Windows Live Mail - altså det som er en del af Windows Essentials - dette program henter mine mails inde hos Gmail

Problemet er blot at hver gang jeg modtager en mail modtager jeg samtidig en mail Fra: Mail Delivery Subsystem - Emnet er Delivery Status Notification (Failure) - selve mailen er et par sider uforståeligt  info med en masse e mail adresser og mange links til forskellige hjemmesider  - altså noget der kunne ligne noget spam.

Men øverste linie siger Delivery to the following recipient failed permanently og så den email adresse som jeg har slettet I gmail.

Og denne meddelelse kommer sammen med alle modtagne mails også hvis jeg sender en til mig selv.

Hvis jeg kigger direkte i Gmail kommer denne fejlmail ikke - der ligger kun de ordinære mails, hos Windows Live Mail så jeg formoder at fejlen ligger i Windows Live mail.

Efter jeg havde slettet Telenor adressen i Gmail har jeg slettet hele Windows Essentials og re installeret denne - jeg ville være sikker på at der ikke var nogle rester - problemer er bare at jeg modtager stadigvæk de mærkelige mails.

Har også kørt en Ccleaner

Har prøvet at forespørge hos Jubii support men her er ventetiden altid meget lang - op til en tiime - altså en man ikke kan bruge til noget - har også forespurgt i en mail til dem, men der kommer intet svar.

Telenor siger man skal spørge hos Jubii.

Er der nogen der har en god ide - den vil være meget velkommen
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2014 - 11:21 #1
Avatar billede ovec Juniormester
27. juli 2014 - 21:23 #2
220661 tak for forslaget- tidligere har jeg prøvet at skrive til den adresse - men det jeg gjorde igen - igen - fjernede Windows Essentials - re installerede det igen - fjernede min telenor adresse inde i gmail - det gjorde jeg 2 gange - første gang var den der igen næste gang virkede det og email adresse kom ikke igen inde i gmail - og så modtager jeg ikke "skrotmailene" mere. så nu er problemet løst.

220661 er du rar at lægge en bemærkning så jeg kan acceptere som svar - så jeg kan slutte sagen
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2014 - 08:41 #3
velbekomme og tak for point.
Avatar billede ovec Juniormester
28. juli 2014 - 11:52 #4
220661 - og tak for hjælpen