Avatar billede Lundhus Nybegynder
22. juli 2014 - 09:50 Der er 3 kommentarer

Cyklen

Hej. Jeg har problemer med en cykel. Problemet er at når jeg cykler, tager den ikke altid fat. Det er en cykel med 7 gears sram. Hvad kan jeg gøre
22. juli 2014 - 09:53 #1
Under VPN-kategorien????

Prøv på feltet.dk - de har forstand på cykler. Dette er primært et IT-forum.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2014 - 11:16 #2
Ja det burde i hvert fald have ligget under Diverse-Fri debat.
Formoder når du siger 7 gear at det er indvendige gear.
Jeg vil tro det er en justering/udskiftning af dit gearkabel. Er inderkablet flosset kan det også skabe problemer mellem gear. Så dette skal tjekkes. Tjek også at kæden er tilpas stram. tager du på kæden på midten skal du kunne flytte den mellem 2 til 3 cm mellem det øverste og nederste punkt. Er den for slap kan den hoppe over på tænderne i bag, og du vil rimelig hurtigt få ødelagt dette tandhjul.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2014 - 11:16 #3
Og så velkommen her i øvrigt :-)