Avatar billede serverservice Praktikant
22. juli 2014 - 11:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C5 2012 - fejl Dokumenttype findes ikke ved proforma faktura som pdf

Hej jeg har opdateeret min C5 med nyeste hotfixes og servicepacks - men har nu et problem med proformafaktura.
Jeg får fejlen "Dokumenttype findes ikke" når jeg vil oprette den som Ms Word Pdf . den åbner så som alm tekstfil hvis man trykker ok.

Jeg har set skabeloner igennem og ved ikke om der skal oprettes en ny eller den skal placeres i en anden mappe for proforma faktura ?
Avatar billede danjo Novice
22. juli 2014 - 13:03 #1
I C5 2012 skal man sikre sig følgende for at få Word skabelonerne til at fungere korrekt:

1. Der skal oprettes en aktionsliste under DEBITOR - TILPASNING, hvor der er en funktion "OrdFaktura" og en aktion "Ordre_Faktura" og en dokumenttype ved navn "Faktura".

2. Ved at klikke på det lille flade printer ikon ude til højre, kan du sætte din primære printer til din faktura, f.eks. "Skærm" og "MS Word".

3. Under GENERELT - KARTOTEK - AKTIONER, skal du også sørge for, at der er henvist til en dokumenttype under aktionen "Ordre_Faktura" som hedder "Faktura". Rapporten skal være "SalesInvoice".

4. Under GENERELT - KARTOTEK - DOKUMENTSTYRING, skal du vælge typen "Faktura" og klikke på knappen "Skabeloner". Her skal du vælge sprogene og henvise til Word skabelonen, typisk InvoiceDK.dotx.

5. Til sidst skal du gå ind i selve "DocMgmt" mappen under din C5, højreklikke på dokumentskabelonen "InvoiceDK.dotx" og klikke på "Åben". Nu vil Word sige, at du ikke kan redigere dokumentet, med mindre du klikker på "Rediger" eller "Enable" knappen oppe i toppen. Når du har gjort det, så gemmer og lukker du dokumentskabelonen. Det er VIGTIGT at højreklikke på dokumentet og trykke på "Åben" ellers redigerer du blot i en kopi af skabelonen og ikke selve skabelonen.

Håber det hjælper dig videre!

MVH
Dan Johansen
www.consona.dk
Avatar billede serverservice Praktikant
23. juli 2014 - 18:15 #2
Hej Danjo og tak indtil videre - men alt ser rigtigt ud og det virker ved alm. faktura bare ikke proforma.

Jeg har gennemgået alle de indstillinger du skrev uden held og selv oprettet en OrdTilbud under aktionslister så den også skriver tilbud  ud i pdf.
Min ide er at den muligvis skal hente faktura skabelon fra mappen Proforma som ligger i DocMgt ,  og har forsøgt at kopiere alle word skabeloner over i den mappe uden held.

Jeg skal nok have en til at se på det efter ferien - hvad tager pr. time ? :)
Avatar billede danjo Novice
23. juli 2014 - 19:16 #3
Det lyder altså underligt, men det skal kunne lade sig gøre...

Jeg vil gerne lige koble op til dig, så kigger vi på det.

Prisen er 0 kr., så kan du svare mig på et serverspørgsmål en anden dag...

Mail mig når du er klar!

dan@consona.dk
Avatar billede serverservice Praktikant
23. juli 2014 - 19:27 #4
ok det er en aftale - jeg smider lige noget på mail så du kan komme på :)
Avatar billede serverservice Praktikant
02. august 2014 - 11:40 #5
Tak for hjælpen - lukker