Avatar billede cadell400 Nybegynder
22. juli 2014 - 13:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cpu Frequenzy?

Hej Eksperter

Jeg har et lille cpu problem her, efter at have taget Intel diagnostic tool siger den FAILE på cpu frequenzy.
Jeg har kopieret testen her.

---------------------------
--- Testing Processor 1 ---
---------------------------

--- IPDT64 - rev  2.10.0.0.MP ---

--- Start Time: 07/22/2014 13:38:56---

--- Skipping Config ---

--- Reading CPU Manufacturer ---

Expected --> GenuineIntel
Detected --> GenuineIntel
Found --- Genuine Intel Processor ---

--- Temperature Test ---

Temperature Test Passed!!!

Temperature = 57 degrees C below maximum.

--- Reading Brand String ---

Detected Brand String:
Intel Core i5-4690  3.50GHz

Brand String Test Passed!!!

--- Reading CPU Frequency ---

Expected CPU Frequency is --> 3.50

Detected CPU Frequency is --> 0.800006

CPU Frequency Test Failed!!!

--- Test End Time: 07/22/2014 13:39:10---

System Information
Processor Name: Intel(R) Core(TM) i5-4670 CPU @ 3.40GHz
Processor Information: Intel64 Family 6 Model 60 Stepping 3
Number of Physical Cores: 4
Number of Logical Cores: 4
Installed System Memory: 16 GB
Operating System: Microsoft Windows 8.1 64-bit
Graphics Information: NVIDIA GeForce GTX 670
System Product: Z87M GAMING (MS-7866)
System BIOS: V1.2

kan nogen hjælpe mig med at løse det??
Alle driver er fuldt ud opdateret.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 17:31 #1
Halter dit system totalt ? Den læser den korrekt til 3.5Ghz, men hvorfor den lige viser 0.8 er sku lidt svært at svare på.

Fra MS:
"
This test can be impacted when the test platform is not configured to meet the system requirements specified in section 2. To handle this, the Site parameter is used by this test to indicate that the test platform meets all the system requirements. This is achieved when the parameter is Site="Depot".  Now, if the detected frequency is outside the limits, the test will stop execution, and display following error message
"CPU Frequency Test Failed!!!"
"

https://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http://downloadmirror.intel.com/19791/eng/IntelProcessorDiagnosticToolHelp.doc&Lang=eng&Dwnldid=19791

Så jeg ville starte med at sikre bundkortet kender den korrekte cpu, ellers kan resultatet være meget afvisende: http://processormatch.intel.com/

Herefter alligevel opgradere til V 1.3 på bundkortet, blot for sikkerheds skyld:
http://www.msi.com/support/mb/Z87M_GAMING.html#down-bios

Og til sidst pwr manager:
http://www.intel.com/support/processors/sb/cs-028855.htm

Ved godt det er en stationær, men de har vist alle SpeedStep i dag.

Beklager vrøvl :)

Meld gerne tilbage
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 17:57 #2
ej, prøv lige at nakke speedstep i bios før du kaster dig ud i alt for meget, tror sku bare den slapper lidt af :)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 17:58 #3
Det er jo bare en test, og ikke en benchmark.
Avatar billede cadell400 Nybegynder
23. juli 2014 - 01:32 #4
Hej jokkejensen

og tusind tak for dit svar, troede lige for en stund at mit emne ville blive overset.

Jeg har nu gennemgået din fine liste og prøve det hele af, og må desværre sige uden held :/
og ja det er hele mit system som halter, både internet søgning, gaming og når jeg ser film.
og tror bare at det er den frequenzy som skal rettes til, men aner simpelthen ikke hvordan.

http://i61.tinypic.com/nmng2v.jpg
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2014 - 17:00 #5
Altså først og fremmest er jeg overbevist om det er noget 3. der er galt, og kigger den gerne igennem gennem teamviewer, eller luk denne tråd ved at smide et svar og accepter det selv, og kast en log fra highjackthis under virus/malware kategorierne (http://sourceforge.net/projects/hjt/) der er gutter der hurtigt kan identificere processer der ikke bør kører.

Dog vil jeg anbefale dig en tur gennem strømstyring, det lyder måske åndsvagt, men din CPU går altså i "dvale" også selvom det er en stationær pc, dette kan du dog selv styre gennem strømstyring i kontrolpanel.

Forsøger at beskrive trinene:
1: Gå til strømstyring gnm kontrolpanel
2:For den aktuelle plan, eller opret ny, vælg "Skift indstillinger for planen"
3: Vælg advanceret
4: Naviger til Strømstyring og processor
5: Sæt maximal og minimal til 100%

Dette burde forhindre den i at sætte CPU i dvale, altså clock frekvensen, som den brokker sig over.

Kør så endnu en test, og kast resultatet her. Beklager sent svar.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2014 - 17:03 #6
At overclocke et system der ikke allerede kører optimalt finder jeg skørt, så hold dig fra at begynde her, men ellers burde du kunne sætte clock til 3.5Ghz og ellers holde øje med temperaturer.... Men der er ingen grund til at have et system der kører med fuld pwr hvis det er unødvendigt imo.

/J
Avatar billede cadell400 Nybegynder
12. maj 2015 - 22:30 #7
...