Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2014 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

scramble en vba koder

Hej eksperter!

Nogle her inde der har en macro kode der kan scramble en vba koder?

Fks. Har jeg lige lavet en ugeplan, som jeg skulle lave til min chef.
Men vil gerne have af vba koderne forbliver i regnearket - en vba scramble kan holde mange fra koderne, da de bliver forvirrende af forstå. Vi alle ved godt at at et password ikke er nok.

Tak på forhånd.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. juli 2014 - 14:29 #1
Hvis du Googler excel vba scramble - så vises der flere muligheder
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2014 - 16:59 #2
True - dog ikke en kode.
23. juli 2014 - 02:42 #3
Denne add-in kan måske hjælpe dig http://sourceforge.net/projects/invisiblebasic/
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2014 - 11:51 #4
Den samme son jeg faldt over her i går.
Men desværre får jeg fejl når jeg køre testen.
23. juli 2014 - 12:03 #5
Der findes en anden kommerciel add-in http://crunchcode.de/en/index.html

En anden mulighed er at porte koden til et andet sprog - http://stackoverflow.com/questions/1063155/so-my-excel-vba-project-password-can-easily-be-cracked-what-are-other-options

Personlig anvender jeg ikke VBA, når jeg har behov for noget "ekstra" i MS Office skriver jeg en add-in i C#.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. juli 2014 - 13:16 #6
Hvad er årsagen til at VBA skal for blive i filen?
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2014 - 14:16 #7
Thevblackknight må nok kigge på et købe program. Hvis jeg kunne, havde jeg os kodede mine koder/programmer i c#/c++ Eller i noget andet.

Supertekst ikke forstået?
Avatar billede supertekst Ekspert
23. juli 2014 - 14:24 #8
Ok - du skriver, at du gerne vil have af VBA-koden bliver i filen.

Den anvendes til opbygningen af ugeplanen - men har chefen brug for tilstedeværelsen af VBA-koden - eller?
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2014 - 14:30 #9
Supertekst vil gerne have af koden ikke kommer i andres hænder. Jo. Jeg vil med klædelig hjælpe andre der har brug for det. Men vil da ikke ha' at mine koder jeg har haft brugt en del tid på (uden dem jeg har fået hjælp til) kan bare snuppes. Det tager ca. 1 min af fjerne et password fra en excel fil og så kan du se hvordan det er opbygget og dermed har personen alle koderne.

og dermed er det opbygget af min chef kan bruge det. Men ikke af hun skal kunne lure koderne af.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. juli 2014 - 16:10 #10
ok
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2014 - 00:45 #11
Lukker