Avatar billede RandomName Nybegynder
22. juli 2014 - 16:25 Der er 7 kommentarer

Hvordan får jeg internet?

Jeg har en bærebar computer med internet, og jeg har lige fået en stationær pc, som ikke kan få trådløs internet. Min LAN kabel er ikke lang nok til, at kunne tilsluttes til routeren.
Er der en måde jeg kan få internet på den stationære ved at tilslutte den til den bærebar med internet?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2014 - 16:40 #2
Du køber bare en USB dongle og sætter den i USB stikket.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 17:00 #3
Mange har typisk det omvendte problem, før der blev sendt routere og ikke kun modem's med ud.. Men fremgangsmåden er den samme, du skal blot sætte din bærbar nær din stationær (så kablet kan række) og dele wifi forbindelsen med LAN:

http://www.countrymilewifi.com/how-to-share-computers-wifi-with-ethernet-devices.aspx
Avatar billede RandomName Nybegynder
22. juli 2014 - 17:01 #4
Hvis jeg bestiller sådan en tager det jo lidt tid før det kommer.
Kan jeg godt tilslutte et HDMI fra bærebare til stationære? HDMI skulle vidst have ethernet-data
Avatar billede RandomName Nybegynder
22. juli 2014 - 17:19 #5
Har prøvet det, men den siger bare
"Der opstod fejl under aktivering af Deling af internetforbindelse.

Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet"
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2014 - 19:47 #6
Man bruger typisk en USB dongle når der ikke er trådløstkort i den stationær computer.

At forlænge udvidelsen som jokkejensen forslår, dur kun hvis der er trådløst kort i din stationær computer, var der det var du allerede på internettet på din stationær computer.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 21:18 #7
@Pixxel >> mon ikke vi bør antage han ikke har wifi dongle liggende og leder efter en nødløsning ? - han kunne jo også bare købe et længere cat5 kabel.

@RandomName>> ja der er meget data i hdmi i dag, version 2.0 napper vist helt op til 10-15Gbit, men de er kun til video ind til videre hos private.

Nej det kan være en pain in the ass at dele en internet forbindelse, jeg har selv døjet lidt med det, men jeg ser det som den eneste mulighed, altså at dele din wifi på bærbaren der er koblet til router, og gennem netværkskablet tilknytte din stationære...

https://www.youtube.com/watch?v=8z3V8LJIy8g <-- måske det er lettere at følge denne, i værste tilfælde skal du ind og lege med faste ip adresser, så er det nok lettest at forlænge kablet fra væggen til routeren med et tilfældigt kabel der har 2 ledere, indtil din dongle eller længere lan kabel lander.