Avatar billede flemche Nybegynder
23. juli 2014 - 11:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af tabel samt save nye data.

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål omkring hvordan man håndterer det at gemme sine opdaterede data.

Jeg har nogle data som bliver hentet I en MS Access database og vist I en table.

Min intention er at jeg med en knap skal kunne editerer disse data og derefter gamme dem I databasen.

Da vi ikke er ude I en serverside løsning er jeg lidt I tvivl om hvordan jeg kan håndterer dette problem.

En server side løsning er IKKE mulig I dette tilfælde, hvorfor jeg ikke kan bruge (PHP, ASP, JSP eller AJAX) løsninger.

På forhånd TAK.

/Flemming
Avatar billede keysersoze Guru
23. juli 2014 - 12:02 #1
Hvis du ikke må/kan bruge serverside teknologi er det eneste sted du kan gemme data lokalt hos klienten i locale storage, hvilket altså kun gælder for den ene bruger/maskine - ellers må du lave en print-knap og bede dem sende det ind pr brev.
Avatar billede flemche Nybegynder
23. juli 2014 - 12:14 #2
Så det vil sige at jeg skal gemme de nye data I et array f.eks og derefter laver noget ADO update function på access database.
Avatar billede keysersoze Guru
23. juli 2014 - 12:52 #3
Der er i hvert fald mange måder at lave det på, fx Ajax lige så snart et felt er ændret, du kan samle ændringer samme i et array og sende via Ajax/post på en knap eller løbe alle request.form igennem og så en simpel update-statement.
Avatar billede flemche Nybegynder
23. juli 2014 - 13:46 #4
Men AJAX virker vel ikke på en Access database ??
Avatar billede keysersoze Guru
23. juli 2014 - 14:01 #5
nja - altså, du skal under alle omstændigheder have noget serverside ind over men data kan komme dertil på flere måder heriblandt AJAX. AJAX sender bare data asynkront til serveren så du slipper for fuld load af siden efterfølgende.
Avatar billede flemche Nybegynder
24. juli 2014 - 14:24 #6
Jeg vil tro at jeg bruge en form til jobbet og kalder et JS script som laver noget ADO.
Avatar billede keysersoze Guru
24. juli 2014 - 14:53 #7
medmindre vi taler forbi hinanden i begrebet JavaScript så kan du med JavaScript ikke kommunikere med databasen.
Avatar billede flemche Nybegynder
24. juli 2014 - 15:01 #8
Det er nok mig der ikke formulerer mig korrekt og forståeligt.

Nej JavaScript kan ikke kommunikerer med en database.
Hertil burger jeg ADO i stedet da jeg jo kun har en Access Database som jeg vil opdaterer mine data i.

Så spørgsmålet gik egentlig på hvordan jeg bedst fik rettet data i min table så jeg gennem ADO kunne gemme dem i Access database.
Avatar billede keysersoze Guru
24. juli 2014 - 15:37 #9
Og du har altså ikke løst det endnu selvom spørgsmålet blevet lukket? Hvis ikke, hvad bruger du så af teknologi (asp, .net eller)?
Avatar billede flemche Nybegynder
24. juli 2014 - 15:47 #10
Jeg har lukket det da jeg har læst forskellige steder hvad folk gør på normale server baserede side.

Så har jeg bare tænkt mig at gøre det samme og bruge ADO til at gemme data med i stedet for (ASP, PHP el. JSP).

Men som sagt fra start af bruge jeg ingen server baserede sprog men udelukkende JavaScript og ADO til at kommunikerer med Access database.

Det er lidt omstændigt, men da jeg ikke HAR muligheden for at bruge en server med en MYSQL, PHP eller andre serverbaserede løsninger er det det jeg må slå mig til tåls med pt.
Avatar billede keysersoze Guru
24. juli 2014 - 16:01 #11
Hvis du så er ude i det jeg tænker på så husk at database-informationerne også bliver tilgængelige for klienten.