Avatar billede HansJorgenJK Nybegynder
25. juli 2014 - 11:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA Find funktion

Hej Eksperter

Jeg har desværre ikke voldsom stor erfaring med VBA så jeg kan ikke gennemskue hvorfor denne funktion ikke gør som jeg gerne vil. Jeg har en Find funktion der skal lede efter en værdi i et ark og levere den på et andet ark.

Her er Koden:
Dim hjListsRng As Range
Dim hjListsFound As Range
Dim hjListsSearch As Range

        Set hjListsSearch = conListBox.Value
        Set hjListsRng = Sheets("Lists").Range("A:V")
        Set hjListFound = hjListsRng.Find(What:=hjListsSearch, LookIn:=xlFormulas, SearchOrder:=xlByRows)

PIMS_FLOC.Cells(conRowNo, 21).Value = hjListFound

conListBox.Value er en værdi jeg vælger i en Listbox.
PIMS_FLOC og Lists er navne på sheets i min workbook.

Når jeg køre funktionen får jeg intet tilbage i min PIMS_FLOC celle.

Please be om hjælp, mit hår kan ikke holde til at der bliver trukket mere hår af :S
Avatar billede bvirk Guru
26. juli 2014 - 12:57 #1
Det er et excel spørgsmål du stiller, visual basic er et programmeringssprog i visual studio - men den forveksling ser nærmest ud til at være normen blandt spørgere her ;)
Helt præsist - vba bibliotek indeholder ingen find klasse eller funktion men det gør excel biblioteket og man kan dermed ikke tale om vba find men om Range.find fra excel biblioteket

At debugge: sæt et breakpoint på linien efter Set hjListFound = ... og undersøg, ved kald af funktionen, hvorvidt hjListFound indeholder noget med værdikontrol vinduet. (Åben værdikontrol vinduet - marker hjListFound og træk det til værdikontrol vinduet)

Faktisk har jeg ingen rutine med excel vba, men så da lige at Range også havde en value property - aner ikke om det gør en forskel at skrive
PIMS_FLOC.Cells(conRowNo, 21).Value=hjListFound.value
Avatar billede HansJorgenJK Nybegynder
14. oktober 2014 - 10:39 #2
LUKKET