Avatar billede Sommer2014 Nybegynder
25. juli 2014 - 11:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lille plast-stykke i fotostativ

nogen der ved hvor jeg kan få fat i det lille stykke plastic, der sidder i "låsen" i benene på et fotostativ ?

Det lille plastikstykker måler ca. 10 mm x 10 mm x 2 mm, det gør at  "benet" kan låses, når jeg vil regulere højden.

Mit fotostativ er et Kenlock 2000 GLD, men jeg vil tro, at det også bruges i andre.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 12:33 #1
Hvis ikke du har en foto forretning lige i nærheden, kunne man prøve med termoglas opklodsning man tildanner til rigtig størrelse. Disse klodser fås fra 1 mm til 5 mm i tykkelse og har målene 20x100 mm (bredde x længde).
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 12:34 #2
Disse klodser kan købes hos byggemarked eller glarmester.
Avatar billede finb Ekspert
25. juli 2014 - 14:37 #3
Jeg mener, at hele stativ-serien
Kenlock X_000 GL_X har samme
"benspænd". Jeg
ville købe et brugt stativ på
Ebay eller på loppemarked.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 16:26 #5
#4 Giver jo ingen garanti for der er meget bedre end spørgers eget stativ.
Skulle jeg have købt et brugt stativ, så skulle jeg have det i hænderne og afprøve det før jeg ville købe det.
Så det skulle have været et privat salg indenfor rimelig afstand.
Avatar billede Sommer2014 Nybegynder
25. juli 2014 - 17:56 #6
Jeg takker for jeres svar.

finb: jeg er godt med på, at stativet ikke repræsentere den store værdi. Jeg er bare ikke så meget til brug og smid væk samfundet. Herudover er jeg enig med 220661 i, at jeg ingen garanti har for, at det "nye" brugte er intakt.

220661: Udfordringen er, at det er et gammelt stativ, min efterlysning gik mest på, hvorvidt du var bekendt med en fotoforretning, som lå med en masse gamle "sager".

Ellers må jeg være kreativ og få lavet en lille dims selv, takker mange for dit forslag omkring glas.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 18:36 #7
Nej jeg er ikke lige bekendt med et sted der ligger inde med en masse gamle foto sager.
Jeg er selv gør det selv manden, og ville selv afprøve det jeg kom med i #1 og #2 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 18:45 #8
Klodserne bør se ca sådan ud:
http://podeplast.dk/image/klodser.jpg
Det er vigtigt de er plane. Der findes også skrå klodser, men det kan du ikke bruge.
Hvis du vælger at bruge min løsning, og det virker kan du når du har prøvet det bruge dette svar her til at lukke med.
Hvis du køber et andet stativ, bruger du bare finb svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 18:46 #9
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede Sommer2014 Nybegynder
29. juli 2014 - 10:56 #10
Tak for svaret 220661, jeg vil prøve dit forslag, men ved du, hvem der forhandler disse klodser fra Podeplast.

Jeg går udfra at Podeplast ikke handler med private og 2000 stk eller mere, er nok også i overkanten.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 11:16 #11
Eksemplet fra Podeplast var kun lagt som eksempel på hvordan de ser ud.
Vi får klodserne fra Würth i vores firma. Jeg arbejder selv søm tømrer, så den operation du skal gøre ville jo lige ligge til højrebenet for mig ;-)
Kender du ikke en tømrer i nærheden?
Han/hun burde jo have disse klodser.
Du skal jo max bruge et par styker af 2 mm og måske et par stykker af 3 mm, så det burde du kunne få for en slik :-)