Avatar billede btoe Nybegynder
25. juli 2014 - 11:48 Der er 5 kommentarer

ÆØÅ i overførsel af data til .txt

Når jeg prøver at overføre data fra mit regnskabsprogram til excel via en .txt fil får jeg nogle mærkelige tegn som æ ø å.
Jeg har windows 7 og office 2003
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juli 2014 - 14:55 #1
Hvor får du txt-filen fra?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juli 2014 - 14:56 #2
Dumt spørgsmål. Det har du jo skrevet. Hvad hedder dit regnskabsprogram?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juli 2014 - 15:03 #3
En midlertigig løsning kunne være, at downloade og installere den:
http://notepad-plus-plus.org/download/v6.6.7.html
Herefter åbner du din txt-fil i Notepad++, herefter går du i Menupunktet "Formater" og vælger underliggende  menupunkt "Konverter til UTF-8 (Uden BOM)".
Dette burde løse dit problem.
Prøv det, og lad os høre resultatet.
/ptj_11
Avatar billede btoe Nybegynder
26. juli 2014 - 12:19 #4
Det virker! Når jeg konverterer til utf-8 via notepad-plus-plus er der ingen problemer :-)
Jeg henter fra programmet conventus. Det er åbenbart kun på min win7 maskine det går galt. Jeg lånte en anden maskine med win8 og der var problemet ikke.....
Du må meget gerne sende et svar, så du kan få dine point :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. juli 2014 - 17:51 #5
Glæder mig, at kunne hjælpe dig.
Prøv at henvende dig til systemets support, og spørg dem, om ikke det er muligt, at sætte systemet til at eksportere med korrekt tegnsæt.
/ptj_11