Avatar billede Isabellaamm Nybegynder
26. juli 2014 - 09:28 Der er 8 kommentarer

HJÆLP!! Tastatur og touchpad virker ikke når Windows starter op!!

Jeg har et kæmpe problem! Igår aftes sad jeg på min computer og skulle til at se en film.. Jeg kommer desværre, så klodset som jeg er, at vælte en kop the tæt på min bærebar.. Jeg fik reddet den inden den nåede at blive ramt for alvor (blev en lille smule våd under, men ikke noget slemt overhovedet??), men jeg måtte dog skubbe den tilbage, hvilket resulterede i at den "væltede bagover" og faldt ca 10 cm ned på mit tykke bløde guldtæppe og landede på hoved med skærmen lukket.
Nå, ingen skade sket, tænkte jeg og satte mig til rette igen. MEN! Nu sker det mærkelige så;
Min computer starter op, tastaturet lyser, den kommer frem til login, jeg indtaster min kode, den starter op, og så virker mit touchpad ikke?!? Hverken mus eller knapper virker? Virkelig mærkeligt. Jeg tænker at den bare skal genstartes, så det gør jeg ved hjælp af tastaturet, men det samme sker igen da den starter op! Så prøver jeg at tjekke om jeg er kommet til at deaktivere det - heller ikke tilfældet!
I mangel af andre ideer, går jeg i seng. Nu er jeg vågnet her til morgen, startet bærebaren, det dumme touchpad virker stadig ikke og jeg, via tastaturet, prøver med den sparsomme viden jeg har, at finde günden til hvorfor det ikke dur.. Intet held. I frustration prøver jeg at genstarte min computer endnu engang.. Den gør som den skal; starter op, tastaturet lyser - og PLUDSELIG, liige inden Windows starter op - så slukker tastaturet!! Hmm!! Jeg prøver at trykke på de forskellige knapper, men INTET virker!! Det samme gør sig gældende i fejlsikret tilstand. Jeg har endda været inde i bios og tjekke at USB er aktiveret - det er den, jeg har også prøvet at sætte den til at boote USB først -ingen forskel! Og den er stensikker, hvergang jeg tænker maskinen: tastaturet fungerer helt perfekt LIGE indtil Windows starter op!
Jeg står nu uden tastatur, uden touchpad, uden en recovery cd, OG uden en Windows 7 disk :(

Er der nogen af jer derude som har nogen som helst anelse om hvad der foregår? Hvordan kan den, fuldstændig fra det ene minut til det andet, holde op med at fungerer? Jeg er så ked af det.
Hvis nogen kan hjælpe med mit problem, kvitterer jeg med 100 point.

Håber nogen af jer kan hjælpe.

Bærebar: Toshiba satellite C870D - 10M
Kører med Windows 7 home premium

På forhånd tak.

Hilsen Isabella
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2014 - 10:28 #1
prøv at låne et tastatur/mus sæt til usb (gerne trådløst). Når usb-modtager er sat i går der lige et par sekunder, men så skulle det gerne virke.
Hvis det virker, så kan du gå efter at opdatere driver til tastatur - og få lavet en sikkerhedskopi af data før maskinen skal til rep.
Med lidt held så kommer tastatur og pad til at virke når maskinen er tørret igennem.
Hvis det ikke virker med eksternt tastatur, så er det til rep med maskinen - prøv om du inden da kan få lavet en sikkerhedskopi ved at tage harddisk ud, koble den via usb til en anden pc, og redde data der.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 12:04 #2
Kan du fra fejlsikret tilstand køre systemgendannelse?
Prøv at gå et par dage tilbage.
Avatar billede Isabellaamm Nybegynder
26. juli 2014 - 13:40 #3
Jeg har anskaffet en trådløs mus og THANK GOD, den virker. Tastaturet virkede igen, da jeg tændte computeren, så den er også ok nu :)
Jeg har været inde og installerer drivere til touchpad, dem da sep 2013, men det har stadig ingen effekt :(
Avatar billede Isabellaamm Nybegynder
26. juli 2014 - 13:41 #4
#2 er prøvet.. Desværre også uden held :(
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 13:50 #5
Inde i enhedshåndteringen, hvor du opdaterer driverne, hvilken status står din touchpad som her? Er der fejl meddelelse?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 13:54 #6
Ps man kan jo godt undvære touchpaden. Personligt så bryder jeg mig ikke om den, og bruger helst en lille mus i stedet. Vigtigt for dig er dog at selve tastaturet er kommet tilbage. Uden tastatur ville det jo være bøvlet at bruge den bærbare, hvis du skulle koble eksternt til hver gang.
26. juli 2014 - 14:36 #7
Jeg har ingen viden on din maskine specifikt.
Så dette indlæg er generelt.

Tastatur og touchpad sidder typisk i hvert sit stik.
Og det er typiske nogle mylar stik (ved ikke hvad det ellers skal kaldes). De kan være hoppet ud. Du skal dog have skildt skidtet ad. Måske skal det bare sættes ordentlig i, måske er der kommet noget i der ikke er godt = det skal renses.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2014 - 17:08 #8
husk nu sikkerhedskopi af data og få den recovery-disk lavet. Det er måske sidste wake-up call, du fik her.