Avatar billede rmk24 Nybegynder
26. juli 2014 - 18:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse fra pc til router via wifi

skulle hjælpe en kammerat med en computer han havde fået. han har købt ny wifi dongle.

plejer at være nemt men har store problemer.

det er win 7 han kører med

Når jeg laver min mobil om til hot spot kan jeg godt få forbindelse fra pcen til min mobil.

jeg kan også oprette forbindelse via wifi til hans netværk (kan deres tablet også).

computeren kan godt finde deres netværk og kan også taste koden. men så kommer der bare fejl op når den søger. jeg er helt lost. der er ikke oprettet profiler som kan gå ind og lave problemer. jeg har haft deaktiveret alt sikkerhed. antivirus og firewall. det hjælper ikke at resette netkort eller det som den gør når man vælger fejlfinding.

det er ikke muligt at få trukket t kabel. men har i kloge mennesker en ide til hvad jeg kan prøve. for er gået i stå med det.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2014 - 18:38 #1
det er vel ikke fordi router er sat til wep-kryptering, og du som standard bruger wpa2 (den nyere)
Avatar billede rmk24 Nybegynder
26. juli 2014 - 18:41 #2
når jeg kigger efter hvad netværket hedder og sådan hvor der kommer det info om den. skriver den wpa2 som kryptering. så er den vel ikk sat til wep? så står det vel i info omkring forbindelsen
Avatar billede rmk24 Nybegynder
26. juli 2014 - 18:42 #3
og computeren er sat til at hente alt automatisk.. skal lige siges det er helt nyt fibernet og sådan de har fået. så skulle helst ikke kører det gamle krypteringssystem
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2014 - 18:53 #4
Hvis du har wpa2 på din virkede telefon, og det samme på defekt pc, så er det ikke det.
Avatar billede rmk24 Nybegynder
26. juli 2014 - 19:09 #5
er bare helt lost. må prøve mig frem. evt blir computeren formateret og lagt ren windows 7 på. (brugt computer han har fået). tester evt lige med min egen dongle en af dagene, selvom den jo ikke burde være problemet. (når den kan connecte til mit hotspot)
Avatar billede jens_peter Nybegynder
26. juli 2014 - 19:14 #6
Kan computeren logge på andre routere?

Virker donglen andetsteds?

Har det virket før med et andet netkort, jeg går ud fra, at det er en stationær maskine?

Er signalet stærkt nok?

Det skulle vel ikke være sådan, at det er en ny router, der prøver at koble med den nye standard, det er vist nok AC, den hedder?

Virker familiens tablet også der hvor computeren står?
Avatar billede rmk24 Nybegynder
26. juli 2014 - 19:21 #7
som skrevet. computeren logger fint på mit hotspot på mobilen.

donglen er helt ny. og igen virker via mit hotspot på mobilen

det er en stationær. (ikke prøvet med andet da han lige har fået den)

der er fint signal.

jeg kan logge på med min mobil. kender ikk AC. der står det er N netværk den kører på (for den kan godt se routeren (wifi nettet)). men den melder fejl når jeg prøver at logge på. og donglen kan godt kører N netværket som det skulle kører på.

jep både min mobil og tablet virker fint fra samme sted ( der er kun 6-7 meter rundt regnet)
Avatar billede jens_peter Nybegynder
26. juli 2014 - 19:55 #8
Kan den gå på et gæstenetværk på routeren?

Prøv at genstarte PC og router og reset router til standard, geninstaller drivere til netkort/dongle og skift usb-port, fjern evt. andet der kan konflikte med donglen.

Jeg logger ind efter filmen på DR1 nu her kl. 20 og ser hvordan det går hvis der er nyt til den tid.
Avatar billede rmk24 Nybegynder
26. juli 2014 - 21:44 #9
har genstartet alt.

hard reset laver jeg ikke da det kan give en masse bøvl. har skiftet usb port. og alt er væk som kan konflikte tror jeg.

gæstenetværk tror jeg ikke de har på netværket.

har geninstalleret donglen 2 gange. så heller ikke det.

overvejer en formatering af computeren. så han kan begynde helt fra ny. så blir den også lidt hurtigere.. så håber jeg bare det hjælper på nettet
Avatar billede rmk24 Nybegynder
26. juli 2014 - 21:50 #10
lige fået at vide at der har været en anden og gøre det. der var noget med sikkerheden i routeren eller sådan. så der skulle specificeres hvordan den skulle connecte eller sådan.. men takker for tiden herinde..

kan desværre ikke give bedre svar da det var det eneste han lige kunne sige