Avatar billede Katharina Juniormester
29. juli 2014 - 08:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjerne linjeskift - Excel 2010

Hej

Er der en, der ved om man kan fjerne linjeskift automatisk i Excel?

Fx:

"Imellem denne og næste sætning

vil jeg gerne have fjernet linjeskift"

Håber der er en der kan hjælpe :)
29. juli 2014 - 08:49 #1
Er det, som du skriver, et linjeskift, der er indsat i cellen mellem 2 linjers tekst?
Eller er det en tom celle mellem 2 celler med tekst?
Avatar billede Katharina Juniormester
29. juli 2014 - 11:40 #2
Det er et linjeskift (alt+enter)
29. juli 2014 - 12:04 #3
Du kan bruge Søg & erstat til det.

Marker de data, der indeholder celler med linjeskift.
Vælg Erstat...
I feltet Søg efter: indtaster de Alt+0010. Hold Alt-tasten nede og tast 0010 på det numeriske tastatur.
I feltet Erstat med: indtaster du ikke noget.
Klik herefter på Erstat alle.
Avatar billede Katharina Juniormester
29. juli 2014 - 12:29 #4
Jeg skulle have haft skrevet, at det kun er, der hvor der er 3-dobbelt linjeskift - det må du undskylde, at jeg ikke gjorde klart.

Jeg skal have en blank linje imellem 2 tekstlinjer. Kan det lade sig gøre?
29. juli 2014 - 13:24 #5
Søg efter 3 linjeskift og erstat med 2.

Indtast Alt+0010 - slip Alt tasten og tast igen Alt+0010 osv.

Lidt kryptisk, da du ikke kan se noget indhold i felterne; men det kan lade sig gøre.
Avatar billede Katharina Juniormester
29. juli 2014 - 13:59 #6
Okay, fedt, tak :)