Avatar billede D-Egner Nybegynder
29. juli 2014 - 13:30 Der er 9 kommentarer

Counter strike global offensive, screen tearing problem

Hej med jer,

Jeg har et problem som jeg ikke helt selv kan forstå.
Min skærm er 60hz, inde i spillet kan jeg skrive en kommando; fps_max (herefter den ønskede værdig) derudover bruger jeg også Nvidia inspector til at begrænse min fps.
Når jeg ikke har begrænset den i Nvidia inspector, men i counter-strike global offensive til 60, som jo er min skærm's hz. Får jeg screen tearing. Når jeg så sætter den til 300 kan man jo sige min computer begynder at arbejde.. en del, men ingen screen tearing.
Hvis jeg så prøver at sætte fps_max 300 i counter-strike global offensive, men i nvidia inspector til 60/65 får jeg tearing.
Hvis jeg ikke har fps_max på (det vil sige fps_max 0) men 60/65 i nvidia inspector, får jeg også tearing.

Nogle idéer?
P.S har også prøvet at sætte nvidia inspector til 120 fps, både med og uden begrænsning i spillet får jeg også tearing.

Skal helst ikke have v-sync på da det kan ødelægge den "competitive" del af spillet

- D-Egner
29. juli 2014 - 14:53 #1
Har du prøvet om V-Sync påvirker dit spil voldsomt?

Hvis du har et nyere grafikkort fra Nvidia, så kan du anskaffe dig en skærm der understøtter G-Sync og du vil ikke opleve screen tearing igen - http://www.geforce.com/hardware/technology/g-sync

http://www.blurbusters.com/gsync/list-of-gsync-monitors/
Avatar billede chalde Seniormester
29. juli 2014 - 15:00 #2
Køb en skærm der giver mulighed for højere opdateringsfrekvens eller en med gsync (og lås dig til Nvidia så længe du har den skærm og vil udnytte den).
Så længe du kører uden vsync, så vil du opleve de problemer du har, da grafikkortet ikke vil vente med at smide data afsted til skærmen før den er klar. Så det er enten tearing (kan delvist begrænses, men ikke fjernes ved brug af 3. part såsom nvidia inspector) eller på med vsync.
Avatar billede D-Egner Nybegynder
29. juli 2014 - 15:32 #3
Jeg har hørt nogen snakke om at "cappe" graffikortets data der bliver sendt afsted, altså fps er dette muligt?

Har overvejet at købe en med g-sync, findes de med 120/144hz ?
29. juli 2014 - 15:53 #4
Hvis du kigger på det link jeg skrev i min forrige post, så vil du se de skærme som er på markede som understøtter G-Sync, alle på nær en har en max. refresh reate på 144Hz.
Avatar billede D-Egner Nybegynder
29. juli 2014 - 16:09 #5
Den asus skærm kan ikk fås i danmark eller?
Avatar billede D-Egner Nybegynder
30. juli 2014 - 06:28 #7
https://www.komplett.dk/asus-24-led-vg248qe-nvidia-g-sync/805215

Tror bare jeg venter på denne kommer tilbage, da jeg slet ikke har råd til de andre :/
30. juli 2014 - 12:58 #8
Avatar billede D-Egner Nybegynder
30. juli 2014 - 20:03 #9
Hm, jeg spurgte ellers i komplett's chat, han sagde de havde trukket dem tilbage fordi de Asus havde problemer med leveringer.