Avatar billede jjbirk Nybegynder
29. juli 2014 - 14:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til VNC Viewer

Jeg vil høre om der er en der ved hvordan man gør ved mit problem.

når jeg er ved en maskine og skal ind på min VNC server, vil jeg gerne bruge VNC Viewer, men kan ikke finde ud af, hvordan kan jeg trykke Ctrl+Alt+Del ??

Det kan jeg kun hvis jeg installere Vieweren på maskinen men vil ikke installere det på maskinen.
så håber du kender en måde der kan hjælpe.
29. juli 2014 - 14:47 #1
Har du prøvet shift+ctrl+alt+del?
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. juli 2014 - 15:37 #2
Hvis jeg ellers har forstået dit spørgsmål korrekt, så sidder du i eksemplet ved en maskine uden VNC installeret, og du ønsker at kontakte den maskine, hvor du har installeret VNC-serveren.
VNC er et server/client system. Ved hjælp af dette system/program skabes der forbindelse mellem client og server.
I denne forklaring erstatter vi Client med Olsen og Server med Andersen.
Hvis Olsen og Andersen skal kunne tale med hinanden, så kræver det, at de begge er til stede på samme tid, eller de kan tale sammen via telefon.
Hvis Olsen vil ringe til Andersen, så er Andersen nød til at anskaffe sig en telefon, og han skal fortælle Olesen sit telefonnummer.
I dit tilfælde har Andersen en telefon, men Olsen har ikke nogen endnu. Det får han først, når du installerer VNC-Client på den maskine, som du sidder ved.
En lang smøre, hvis jeg har misforstået dit spørgsmål, ellers så skulle det være et godt bud på en løsning af dit problem.
/ptj_11
Avatar billede jjbirk Nybegynder
29. juli 2014 - 16:09 #3
#1 da maskinen ikke er logget ind så dette virke ikke.

# VNC serveren er installeret på den ene maskine og på den anden maskine har jeg VNC Viewer, men da Viewer ikke er installeret kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg får trykket ctrl+alt+del.
hvis jeg bruger tasterne så kommer den til jobliste på den maskine.
hvis jeg installere Viewer på maskinen så kan man øverst på skærmen få en menu hvor man kan trykke på en ctrl+alt+del knap.
men da jeg ikke ønsker Viewer installeret håbet jeg der var en der kunne hjælpe med hvordan man kan komme til at trykke ctrl+alt+del.

Kan tydeligt høre der er ingen af jer der har anvendt VNC server eller Viewer. ellers ville i forstå hvad jeg mener.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
29. juli 2014 - 17:12 #4
Fandt løsningen på nettet
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. juli 2014 - 17:24 #5
Der må jeg korrigere dig, jeg har skam benyttet VNC rigitgt meget, og jeg må indrømme, at det er lidt svært at forstå dig spørgsmål korrekt.
Du skriver:
"og på den anden maskine har jeg VNC Viewer, men da Viewer ikke er installeret".
hvis clienten er installeret, så er det vel bare at aktivere den. Hvis clienten ikke er installeret, så er det vel bare at gøre det.
/ptj_11
Avatar billede KHHP Juniormester
30. juli 2014 - 09:52 #6
Nu er der nogen af os som godt kunne tænke sig at vide hvad løsningen var. Det er da fint at du fandt den på nettet, men kunne du ikke tænke dig at dele dit fund med os andre?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
30. juli 2014 - 11:09 #7
Jooo da :-)
Den maskine hvor jeg har installeret vnc serveren, der ligger også en viewer på, den kopiret jeg over på en usb.
i den version er der en menu i toppen af skærmen, hvor man kan trykke på ctrl+alt+del m.m.

Men kan ikke bruge det aligevelle :-(
Der fra hvor jeg skal bruge vieweren har de lukket for de porte.
og jeg kan ikke lige finde andre porte der vil.