Avatar billede kewin-holm Juniormester
30. juli 2014 - 13:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Iphone 4S i Recovery Mode Loop af sig selv

Jeg kom hjem fra ferie i Østrig i går og nåede kun lige at sætte mig i sofaen, da min iPhone 4S gik ud efter jeg åbnede et program. Jeg tænkte ikke mere over det og tændte igen for den, det resulterede dog i at den gik i såkaldt "Recovery Mode" (Viser stik til itunes) og der sidder den fast.

Jeg har prøvet at få den ud af det ved at holde hjem og sluk knappen nede og også prøvet at få den i DFU mode uden hjælp.

På nettet fandt jeg 2 programmer, henholdsvis TinyUmbrella og iReb som skulle hjælpe iPhones og andet IOS udstyr ud af Recovery Mode, men det hjalp ikke. Iphonen genstarter blot og står med startskærmen i omkring 5 min, hvorefter den går ud og tænder op igen også viser at den skal connectes til iTunes.

Håber i har nogle fif eller ved hvad der kan/skal gøres, for ville jo helst ikke miste alle mine filer og specielt heller ikke når jeg har læst at andre der har været ude for det samme ikke har kunnet få den ud af det, selvom de gendannede telefonen.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2014 - 13:54 #1
har du prøvet at koble den på itunes på pc?
Avatar billede kewin-holm Juniormester
30. juli 2014 - 17:07 #2
Ja, den siger blot at den har fundet en iPhone der står til gendannelse og at den skal gendannes før den kan benyttes.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2014 - 17:25 #3
og du har ikke en backup liggende i itunes?
Avatar billede kewin-holm Juniormester
30. juli 2014 - 17:33 #4
Ved jeg har backups, men den kan intet finde og den viser heller ikke telefonens nr. eller navn, telefonen fremstår nærmere som om den allerede har mistet alt.?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2014 - 17:41 #5
når du er kablet til pc fra iphone, og i itunes har valgt 'på denne iphone' og fanebladet 'resume' er der så ikke mulighed for 'gendan sikkerhedskopi' eller lige over 'gendan iphone'
Avatar billede kewin-holm Juniormester
30. juli 2014 - 17:47 #6
Nej, itunes viser kun billedet af en iphone 4S, hvor der står softwaren er ajour også er den eneste mulighed gendan iphone.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2014 - 17:55 #7
Og det er da netop det, du skal gøre. Noget er gået galt i den, så den vil gerne starte helt forfra. Når du så logger ind kommer dine data også på plads.
Avatar billede kewin-holm Juniormester
30. juli 2014 - 18:27 #8
Nej, for den vil gendanne til fabriksindstillinger og selvom jeg har backup så kan det ikke finde disse? Så kan ikke se hvorfra den skulle få de data.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2014 - 19:03 #9
du skal tilbage til fabriksindstillinger. Når du bagefter logger ind med dit apple-id så kan den via data i icloud finde dine data, og så kommer det på plads. Systemet plejer at virke - så giv det en chance (eller smid telefonen ud - dit valg).
Den får fabriksindstillinger via sit eget id på nettet/apple, og da du har en unik apple-id, så kan den senere hente hvad du har købt/gemt og også se dine backups.
Avatar billede kewin-holm Juniormester
30. juli 2014 - 19:16 #10
Jeg må prøve og se hvad der sker, og om den kommer ud af Recovery Loop.. Vender lige tilbage, så du skal nok få dine point :)
Avatar billede kewin-holm Juniormester
01. august 2014 - 12:32 #11
Det virkede heldigvis, dog mistede jeg lidt da backuppen var lavet sidste år. Smid et svar :)