Avatar billede djsanta Nybegynder
31. juli 2014 - 02:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 kan ikke starte op, mangler SbAlg.sys

Her til aften genstartede jeg min computer med Windows 7 og så ville den pludselig ikke længere starte op.
Den blev ved med at starte reparationsværktøjet op og sagde så bare at den ikke kunne løses problemet.

Så fik jeg lavet en systemreparationsdisk fra en anden computer for at prøve at rette fejlen med den... Efter at have prøvet lidt frem og tilbage, fandt jeg ud af at computeren ikke længere troede der var en windows installation, men det fik jeg så løst med at køre "bootrec /fixmbr og "bootrec /fixboot" i "command prompt"

Nu vil den så forsøge at starte op, men viser i stedet nu sort skærm med denne tekst:
Windows Failed to start
\windows\system32\Drivers\SbAlg.sys

Er der nogle der har en idé til hvordan jeg får den fil løst?!
Mvh
Klaus
Avatar billede djsanta Nybegynder
31. juli 2014 - 02:50 #1
Her er lige et billede af fejlen jeg får ved opstart:
https://www.dropbox.com/s/ahtn0w0dofbk8a3/HP.JPG

Fejlen kommer også hvis jeg prøver "fejlsikret tilstand"
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2014 - 05:18 #2
Har du prøvet at se om du kunne køre systemgendannelse fra "command prompt" og gå tilbage i tiden?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2014 - 05:19 #3
Hvis du ikke kan det, skulle man måske tjekke om det er disken som der har en fysisk fejl.
Hirems boot cd har værktøjer til dette.
Avatar billede djsanta Nybegynder
31. juli 2014 - 10:41 #4
Det hjælper ikke at køre "Systemgendannelse fra command prompt". Den siger bare der ikke findes nogle data til det på disken.

Jeg prøver det med Hirems boot cd...

Tror I man kan overskrive filen med en anden? Hvis jeg nu sætter harddisken over i en anden computer?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2014 - 22:34 #5
Den computer skal jo så også være en windows 7 så filerne er ens.
Du har jo intet at tabe ved det, og du ved hvor destinationen er på filen.Så dette havde jeg også prøvet.

PS Du skulle nok have haft en fuld windows 7 cd for at køre systemgendannelae
Avatar billede djsanta Nybegynder
03. august 2014 - 21:33 #6
Jeg opgav at få liv i den, uden at blive nød til at lave en HELT ren installation. Hver gang jeg lagde én fil ind, så manglede der en anden og til sidst kunne jeg ikke finde den fil som den manglede...
Hvorfor den pludselig gik ned er mig en gåde..