Avatar billede lagunadk Novice
31. juli 2014 - 10:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man denne effekt?

Jeg har et Excel værktøj med en lækker feature i.

Tabellens overskrifter kører ind i rækken med kolonnerne når man scroller ned.

se evt. billede:

http://gupl.dk/712808/

Hvordan laver man det?
Avatar billede anedi Ekspert
31. juli 2014 - 10:47 #1
Tror du tænker på at låse den øverste række eksempelvis.

Det kan du gøre ved at gå at tage fat i det lille håndtag der sidder over slideren i højre side på skærmen. Du trækker det ned til der på siden, hvor du vil have skilningen. Herefter går du ind i båndet "vis" og vælger "frys ruder".

Vh
Anedi
Avatar billede lagunadk Novice
31. juli 2014 - 11:08 #2
Jeg tror ikke det er det der sker.

Når man scroller ned, bliver tabellens overskrifter til kolonne overskrifterne.

dvs. i stedet for der står a,b,c,d,e... står der tabeloverskrifterne.

Der er ingen "frosne" paneler i arket.
Avatar billede sdh Mester
31. juli 2014 - 12:14 #3
Det er en tabel du efterspøger.

Du skal markere det område du ønsker at lave om til en tabel (inkl. overskrifter) - tryk herefter crtl+T (husk flueben i "tabellen indeholder overskrifter" - enter.
Avatar billede lagunadk Novice
31. juli 2014 - 14:20 #4
Det var simpelt, har bare ikke lagt mærke til det før nu :)

skriv et svar
Avatar billede sdh Mester
31. juli 2014 - 14:45 #5
Hermed et svar:-)