Avatar billede Apple-Fan Praktikant
02. august 2014 - 11:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Windows7 Enterprise

Hej

Jeg har en HP Pavillion a6214.sc der oprindeligt er født med Windows Vista. Jeg har tidligere haft installeret Windows7 Ultimate på den.
Har nu forgæves forsøgt forsøgt en del gange at installere Window7 Enterprise på den, fra CD-ROM.
Jeg kommer ca. 2/3 igennem installationen, så går det galt.
Computeren genstarter, og der sker ikke mere. Den står med sort skærm og curser står i øverste venstre hjørne og blinker.
Efter det, har jeg prøvet at slukke computeren, og tænde den igen, men der sker bare det at den prøver at fortsætte installationen, men skriver at den genstartede uventet, og ikke kan fortsætte installationen.

Nogle der har en ide til hvordan jeg kommer videre???
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2014 - 17:14 #1
Hvis den disk du installerer fra er i orden, ligger der måligvis nogle data på harddisken, som laver koks. Prøv at overskrive HDD med Killdisk. http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede Apple-Fan Praktikant
02. august 2014 - 17:42 #2
Hej Geron

Tak for svaret.
Jeg skal selvfølgelig huske at nævne, at HD har været demonteret og formateret. Jeg kender ikke Killdisk, men vil prøve mig frem:-)
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2014 - 18:04 #3
Ok. Formatering sletter ikke data fra disken, og system filer fra windows eller Linux kan derfor lave koks. Det Killdisk gør, er at overskrive alle data, så de ikke længere indeholder information.
Avatar billede Apple-Fan Praktikant
11. august 2014 - 21:08 #4
Desværre er computeren nu brudt helt sammen, så der går lige lidt tid, før jeg får den op at køre, og får kigget nærmere på den og prøvet killdisk.
Men tak for hjælpen:-)
Avatar billede Apple-Fan Praktikant
26. november 2014 - 10:10 #5
Nu har jeg fået maskinen op at køre igen. Jeg har haft HD ud i en USB docking og kørt den igennem killdisk.
Efterfølgende er HD sat tilbage i maskinen, og jeg har forsøgt af installere Windoes 7 igen, men desværre sker det samme igen. Efter 2. genstart, står den bare med sort skærm og intet sker.