Avatar billede Kluddermor Juniormester
03. august 2014 - 13:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jeg mangler et program til billednoter

Hej Eksperter

En der nogle der kan hjælpe mig med at løse dette problem:

Jeg har billeder i pasfotostørrelse ned langs venstre margen på papiret. Ud for hvert billede skal der være en tekstboks, hvor der kan skrives noter til billedet. Denne del er ikke svær.

Men jeg skal have i tekstboksen til at udvide sig i forhold til mængden af tekst og samtidigt skube de understående billeder længere ned.
Simpelt illustreret nedenfor. x = billede - = tekst i tekstboks

x ----
  ----
x ----
  ----
x ----

Jeg kan ikke få MS publicer til at gøre det jeg vil.
Word kunne jeg få til at udvide tekstboksen, men billederne kunne jeg ikke få word til at håndtere korrekt. Tekstombrydning og flere billeder og tekstbokse på siden kunne jeg ikke få til at makke ret.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede moddi100 Seniormester
03. august 2014 - 13:23 #1
Jeg ville nok lave det i Word ved brug af tabeller. Så opretter du to kolonner - én til billeder og én til tekst. Så klarer word resten selv
Avatar billede Kluddermor Juniormester
03. august 2014 - 18:12 #2
Ja det lyder jo egentligt simpelt. Jeg roder med det i morgen og ser om ikke det er løsningen. Tak for input og god idé.
Jeg vender tilbage med svar i morgen, og point, hvis det kan hvad jeg skal bruge.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
04. august 2014 - 12:10 #3
Ja det virkede perfekt. Lige som jeg ville have det.
Tak for hjælpen.

Smid svar for point
Avatar billede Kluddermor Juniormester
18. august 2014 - 12:30 #4
Vil du have point moddi100, så smid et svar, ellers lukker jeg.