Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
09. august 2014 - 10:13 Der er 26 kommentarer

"Det var ikke muligt at oprette en påkrævet installationsmappe 0x80070570"

Mit spørgsmål drejer sig selvsagt om den fejlmeddelelse i overskriften.

Jeg fik for nogle uger siden en bekendt til at re-installere min computer fra Vista til Windows 7. Nu jeg ikke nogen ekspert til computer, så jeg stillede ikke lige spørgsmålstegn. Det har så vist sig at være en "uægte" installation. Det giver selvfølgelig kun problemer!
Så jeg har nu fået en lovlig udgave jeg vil installere.

Men den kommer med den der fejlmeddelelse, når jeg starter installationen op:
"Det var ikke muligt at oprette en påkrævet installationsmappe 0x80070570"

En enkelt gang er det lykkedes at vælge operativsystem, men så kom den med meddelelsen igen.

Jeg har prøvet at kører en fejlsøgning på C-drevet for at se om det hjalp. Uden resultat.

Jeg er lidt på bar bund! Kan det være den ulovlige udgave der konflikter med den lovlige?

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2014 - 10:49 #1
Nej den er sikkert lovlig nok

Dit problem er at du skal installere din Windows helt forfra
Det betyder du skal fjerne partition c og oprette en
Så vil du kunne bruge den med mindre den er spærret ude hos Hellerup drengene Microsoft men det er en anden sag

M.v.h
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2014 - 11:29 #2
hvis den version du har fået nu er samme slags (fx home premium dk) så kan du i kontrolpanel/system bare skifte licensnøgle, og så køre videre uden at lave andet.

Ellers bør du via 'windows let overførsel' tage en backup af hele din opsætning og data til en usb-harddisk - installere helt forfra - og til sidst igen via 'windows let overførsel' reetablere din opsætning og data.
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
09. august 2014 - 11:37 #3
Jeg kan ikke skifte licens nøglen. Det er en skole CD jeg har fået = der følger ikke nøgle med.

Treatmenice: Og hvordan gør jeg helt præcist det?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2014 - 11:56 #4
http://www.wikihow.com/Install-Windows-7-for-Beginners

her går du ind under avanced eller avanceret

http://www.wikihow.com/Image:Format-the-C-Drive-With-Windows-7-Step-6Bullet4.jpg

det er der man fjerner eller sletter drev c og også den lille partition på 100 mb hvis der ligger sådan en fætter

nu opretter du en ny partition c - systemdrevet på de 100 opretter win 7 selv

men hvis du ALDRIG har prøvet det så find en ven der lige EN gang kan vise dig hvordan
svært er det ikke men det er det første gang skal jeg lige hilse og sige

man kan også hvis man er lidt dreven gå ind under regedit og få den til at køre men det vil jeg ikke komme ind på da det hører ind under hacking men kender godt metoden - den virker bare ikke hvis Windows er lukket via Microsoft

var det et svar du kunne bruge
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2014 - 12:09 #5
man kan nogle gange nøjes med at formatere drev c  men i dit tilfælde så start helt forfra

metoden er jo den samme hvis du skal have ny harddisk i med Windows på ok

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2014 - 14:23 #6
"Så jeg har nu fået en lovlig udgave jeg vil installere"

At det er en "skole cd" gør den jo ikke automatisk  lovlig at bruge??

Formoder da at den version af Windows 7 du har fået kører på mange andre computere på skolen, og at du derfor skal have tilladelse fra skolen til at bruge den licens.

Og jeg tror nu stadig du skal skrive en nøgle ind når du installerer, men ved det ikke 100%, da jeg ikke har installeret sådan en version før
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
09. august 2014 - 14:42 #7
Hej treatmenice

Dit første link, der er jeg jo nødt til at havde fixet problemet først(?)

Det kan sgu godt være jeg skal finde en der kan hjælpe mig, er total blank når det kommer til det der. = fatter egentlig ikke meningen med det du skriver :-P

220661:
Selvfølgelig har jeg fået lov til at bruge den, ellers gør jeg det jo ikke. Der står også på installations cden har jeg ikke skal bruge installationsnummer til den.
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
09. august 2014 - 21:27 #8
Snakkede med en ven tidligere til aften. Han mente måske det kunne være en hardware fejl. Computeren har det med at fryse, genstarte, gå i blå skærm osv. Igår frøs maskinen og begyndte at bibbe helt vildt.... Ind i mellem når jeg starter den bliver skærmen ved med at gå i Sleep Mode uden jeg kan gøre noget ved det. Det var også derfor jeg fik den re-installeret. Har hele tiden antaget det var softwaren... Men kan det måske være hardwaren der er problemet ? Computeren er 6 år gammel...
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2014 - 23:48 #9
Tjek grafikkort om det ikke bare er fyldt med skidt og møg

Gå metodisk frem

M.vh
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2014 - 07:25 #10
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2014 - 08:03 #11
#7 Ok :-)
#9 Enig. Jeg bruger selv denne fremgangsmåde ved rensning af en stationær pc:http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/rens_taern.htm

Tages hardware ud af kabinettet, så husk inden at de monteres tilbage at afrense kontaktfladerne for fedtstof mm. Til dette bruger jeg isopropylalkohol på en vatpind. Det tørrer nemlig hurtigt ind, efter det er smurt på.

Tjek også at dine ram er frie for at lave fejl. Jeg har selv brugt memtest86 til dette nogle gange.
http://www.memtest86.com/
Har du fejl her er det enten selve ram klodsen der er defekt, eller også er der komunikations problemer på bundkortet. Test med kun en klods i ad gangen for at lokalisere hvilken klods der laver balladen, og hvilken ram slot der evt kan være defekt.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2014 - 08:26 #12
nu er den altså 6 år gammel så går ud far du kun skal bruge den til internettet

man skal ALTID teste ram kredse før Windows er startet derfor  hent hirens og lav en cd med den på og boot op på den
her ligger alle de programmer du kan få brug for

ja sågar memtest ligger på den

se under

Testing Tools

http://www.hiren.info/pages/bootcd

du kan hente den her

http://www.hirensbootcd.org/download/

husk den skal laves som bootbar cd

m.v.h
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
14. august 2014 - 18:16 #14
Jeg fik støvsuget maskinen indvendigt, havde ram osv ude og rengøre. Opdagede skærmkortet ikke sad ordentligt i. Det løst problemet med den går ned. Jeg har også fået den til at installere w7 et langt stykke af vejen. Men nu hvor indstillingerne skal fuldføres kommer følgende meddelelses boks:
Windows 7 loader v1.7 by daz
Unsupported OS information
Version: windows 7 Home basic x64
Build: 7600.win7_rtm.090713-1255
Bios: HPQOEM ((06/16/08)
Status: please wait

Sådan har den stået længe. Hvad f... .. er det nu ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2014 - 18:23 #15
En loader er normalt ikke noget man bruger til almindelig installation. Hvor har du den Windows 7 fra?
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
14. august 2014 - 18:31 #16
Skolen
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2014 - 18:52 #17
Du skal gøre som jeg skrev i det første indlæg
Du er nød til at fjerne partition c og lave en partition c
Nu er harddisken som ny og en gammel loader der bruges i ulovlige installationer væk

Er det klart læseligt

Nu bruger du den lovlige Windows 7
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2014 - 19:06 #18
Ja det lugtede langt væk af piratsoftware. Personligt havde jeg nok overskrevet disken med Killdisk, men en nedlæggelse af den gamle partition og en oprettelse af en ny burde være godt nok.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2014 - 19:09 #19
du skal også fjerne den lille partition på 100 mb som Win 7 også laver
den bliver auto lavet når du bruger win 7 til installation

du er nød til at forholde dig til at det er en lovlig win 7 der skal bruges det vil sige det ikke er en kopi du har fået af en eller anden tilfældig på skolen

har du set hvad jeg skrev i første indlæg eller er det spild af tid

VI MÅ IKKE HJÆLPE DIG MED AT INDLÆGGE ULOVLIGE STYRESYSTEMER

er det en lovlig win 7 du har med et nummer på der er købt ???????????
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2014 - 19:16 #20
man behøver ikke bruge killdisc kun hvis harddisken er beskadiget og skal "reddes"

det er nok at fjerne
partition c
partition på 100 mb

oprette en ny partiton c på den ønskede størrelse eller på hele disken
herregud sværere er det altså ikke men det skal gøres ved ulovlige styresystemer ellers vil styresystemet ikke kunne finde ud af det

det her accepterer vi alle når vi tilmelder os eksperten

"Du skal selvfølgelig overholde dansk lovgivning på Eksperten.dk. Desuden har vi forbud mod links til hjemmesider med pornografisk materiale, sider med copyright beskyttet materiale som film, musik - inklusiv sider med Bittorrent trackere, opskrifter på bomber, fremstilling af falske penge, hacking/cracking.

Hvis der linkes eller hjælpes til ovennævnte eller lignende, vil Eksperten hjælpe politiet med at spore brugeren, hvis politiet anmoder om det."
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2014 - 19:17 #21
Synes det der står nederst i #7 forklarer hvilken installation han forsøger at installere. Jeg hopper af her.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2014 - 19:19 #22
#20 Killdisk redder intet på disken.Tværtimod vil jeg påstå, da den overskriver samtlige sektorer på disken
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
14. august 2014 - 20:55 #23
Ja gu fanden er den lovlig når jeg siger det!! Det var sgu da utroligt jeg skal blive ved med at gentage det!! Hvis jeg var interesseret i en ulovlig udgave kunne jeg jo bare lade den ligge der var i forvejen. Jeg klikkede boksen væk og installationen fuldendte sig.
Tak for hjælpen, jeg ellers var glad for. Men er sgu ked af at skal mistænkeliggøres!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2014 - 12:40 #24
Godt du fik systemet til at køre :-)
Der har åbenbart ligget noget som der har poppet op den første gang du installerede, som ikke var  blevet fjernet og genbrugt. Jeg beklager hvis jeg har mistænkeliggjort dig.
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
15. august 2014 - 19:13 #25
Alt forladt
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2014 - 20:22 #26
:-)