Avatar billede spa42 Nybegynder
09. august 2014 - 18:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk i Synology Disk Station DS212J

Jeg har 2 diske i min Nas. Jeg har opgraderet min ene harddisk fra 750 GB til 2 TB. Nu har den været under initialisering i 2 dage og 16 timer.
Er der nogen der har en idé om hvor lang tid der kan gå?
Avatar billede chalde Seniormester
11. august 2014 - 08:34 #1
Kører du raid? (hvilket level)
Hvad har du gjort?

Se evt: https://www.synology.com/en-us/support/tutorials/560
Avatar billede spa42 Nybegynder
11. august 2014 - 10:25 #2
Raid 1,
Har taget den ene hard ud og sat en anden i, som jeg har kunnet læse mig til.
Det jeg IKKE har gjort er at reparere min gruppe, jeg tør ikke , som jeg læser det længere nede vil den slette mit indhold, eller er det kun den nye harddisk den vil slette inden den kommer ind i gruppen?
Avatar billede chalde Seniormester
11. august 2014 - 11:33 #3
Det jeg læser det som, er at eventuelle data på den nye disk (ikke data på det eksisterende array) vil blive slettet.
Det er naturligvis på eget ansvar og personligt ville jeg tage en fuld backup inden.
Avatar billede spa42 Nybegynder
11. august 2014 - 12:34 #4
Jeg prøver, og tager chancen, min gamle harddisk er jo en kopi af det der ligger på serveren, jeg prøver bare at øge mine GB.
Så du får et svar
Avatar billede spa42 Nybegynder
11. august 2014 - 21:39 #5
skriver du et svar?