Avatar billede nemlig Professor
09. august 2014 - 20:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Centrering af topmenu

Hejsa.
Jeg har en side, hvor jeg ønsker at indsætte et menusystem 65px fra toppen og vandret-centreret.

Den vandrette centrering driller mig.
Min CSS til placeringen ser sådan her ud:

#menu{
position: absolute;
top: 65px;
margin:0px auto;
width: 600px;
}

og jeg kalder den med:

<div id="menu">

Ovennævnte kode placerer menuen 65px fra toppen, men helt til venstre i det element, hvor jeg kalder #menu
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. august 2014 - 20:46 #1
Hvad hvis du nøjes med "menu" med dette css:

#menu{
    margin:65px auto;
    width: 600px;
}
Avatar billede keysersoze Guru
09. august 2014 - 20:56 #2
enig - som udgangspunkt giver det ingen mening at bruge absolut positionering, det vil man netop bruge til at placere elementet absolut. skal du bruge position fx pga indre elementer så sæt den til relative i stedet.

Er absolut påkrævet så sæt left til 50% og sæt en negativ venstre margin.
Avatar billede nemlig Professor
09. august 2014 - 21:19 #3
Tak for tippene. Men jeg kan ikke få det til at spille korrekt.

Hvis en af jer har tid, kan I måske kigge på denne side:

www.børgelund.dk, som jeg lige har lagt nyt menusystem på, og som jeg gerne vil have til gå lidt op i topbanneret (62px fra toppen) og vandret centreret.

Det virker umiddelbart, men hvis browservinduet bliver smallere, så sker centreringen ikke korrekt.
Avatar billede keysersoze Guru
10. august 2014 - 00:01 #4
Du har så heller ikke en eneste af de muligheder der er blevet foreslået samtidig med at du har sat flere attributter og andre værdier på hvilket giver andre forudsætninger.

left: 50%;
margin-left: -207px;
position: absolute;
top: 62px;
width: 415px;
Avatar billede nemlig Professor
10. august 2014 - 09:09 #5
Tak for løsningen.
Jeg havde faktiske prøvet begge løsninger, men tror nogle ekstra parametre drillede.