Avatar billede sigyn Seniormester
11. august 2014 - 18:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl -2147212542

I går da jeg slukkede min PC fejlede den ingenting. Pga tordentrusler hev jeg stikket helt ud, det har jeg gjort før, også uden problemer. Men idag har den tilsyneladende tabt forbindelsen til en hel masse. Jeg kan godt komme på nettet, men alle biblioteker  og filer er tilsyneladende væk.

Jeg har kørt en brugerdefineret scanning med Norton, og får noget at vide om en fejl -2147212542. Nu kan jeg jo ikke lige genfinde nøjagtigt hvad der stod

Diagnostiseringsrapporten siger at der er fejl i filsystemet på patitionen OS (C:).

Den siger også, at windows som standard vil rette diskfejl, når computeren genstartes, men det har jeg prøvet, uden held

Jeg kører windows 8 , og det er en stationær HP Pavillon

Jeg har backup af det meste, men ikke alt, og vil selvfølgelig helst redde det hele
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2014 - 18:59 #1
Har du prøvet at starte op fra en live cd og se om du så kan se filerne?
På Hirens boot cd er der jo et system der kører helt uden om harddisken. Det hedder MiniXP. I MiniXP kan man se filsystemet på computeren og mange gange kopiere det ud Windows ikke kan se længere.
http://www.eksperten.dk/guide/1463
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2014 - 19:03 #2
Der findes også kommandoer til at rette fejl.
I en kommandoprompt kørt som administrator kan man i denne skrive sfc /scannow og lade den tjekke om systemfiler er i orden. Her er det en god ide at have cd med styresystemet i så den kan indlæse ny filer hvis de gamle er korrupte.
Avatar billede sigyn Seniormester
11. august 2014 - 19:08 #3
Jeg har ikke en installations cd, det var præinstalleret på computeren.
Nu fandt jeg teksten: Det krævede systemgendannelsespunkt kunne ikke defineres. Fejl -2147212542
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2014 - 19:20 #4
#3 Ok. Prøv alligevel at køre sfc /scannow. Nogle gange søger computeren i recovery drevet i i386 mappen for systemfiler den kan gendanne.
Du har så heller ikke recovery diske?
Avatar billede sigyn Seniormester
11. august 2014 - 19:27 #5
Jeg har lige prøvet medsysyemgendannese fra recovery. Den sigerSysyemgendannelse fungerer tilsyneladende ikke korrekt p¨dette system.
Der blev registreret en uventet fejl af en komponent i tjenesten Øjebliksbillede af diskenhed. Kontroller programmets hændelseslog for at få flere oplysninger om fejlen (0x80042302)
Avatar billede sigyn Seniormester
11. august 2014 - 22:03 #6
Det er lidt øv
Mine biblioteker Dokumenter og billeder findes ikke, men hvis jeg går via stifinderen, så findes de !?
En filmappe er tilsyneladende beskadiget. Selvfølgelig den jeg har arbejdet i den sidste uge, så jeg mangler noget backup. Mest excel filer.
Microsoft outlook virker heller ikke.
Og så er det vist også galt med photoshop Elements, men der har jeg da i det mindste en fuld backup.

jeg har været ved at prøve et par andre ting og har et stort txt dokument med logfiler og monstermange fejl

Gode ideer modtages gerne
Avatar billede sigyn Seniormester
26. august 2014 - 08:44 #7
Lukker

Problemet er ikke løst, og jeg ved endnu ike om det er hardisken der er ved at stå af (ca. et år gammel) eller om det er styresystemet der er kolapset.
Har købt en bærbar