Avatar billede BimmmmeR Juniormester
12. august 2014 - 00:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Anno 2070 freezer/crasher hele tiden?

Har for nogle år siden købt og spillet Anno 2070 uden problemer. Her for nogle dage siden, ville jeg lige prøve det igen.... men det freezer/crasher hele tiden efter 5-10 min. spil? Nogle gange helt op til 30 min., men det er helt sikkert, at det bare VIL crashe. Kan intet gøre, end at trykke RESET!!!

Nogle seriøse forslag til, hvad der kan være galt?

Har googlet, og det ser ud som om, der ikke er nogle der har en sikker løsning dertil. Flere kommer med løsninger som, at opdaterede drivere kan være årsagen, defekt strømforsyning, men det er det nu ikke. Flere tror også, det kan være at man kører spillet i en for høj opløsning. Har prøvet at sætte grafik settings ned, men lige lidt hjælper dette.

PC er en Intel i7 - 2700K med 16 GB RAM og ASUS bundkort (Z77 Sabertooth) og 2 stk. OCZ SSD Vertex 4 SSD samt 2 stk. WD 640 GB Black Edition som backup/lager. Strømforsyningen er en 950W, så der er rigeligt til at trække det hele. Den kører fint BF3 og BF4 på maks. opløsning, så på hardware siden er alt ok. Alle drivers er opdateret til nyeste og der køres med Windows 8.1 Pro i 64-bit versionen.

Prøver lige endnu engang en helt clean install af spillet og opdateret til nyeste patch. Ser ud under installationen som om, at Uplay giver en fejl om, at man skal Reboot, og når man trykker der, så går Anno 2070 "ned", men man kan da repatche.... prøver dette igen igen, og ser om det ikke virker. Har stærk på fornemmelsen, at det er et og andet med en fejl i spille der gør, at den "løber tør" for RAM eller lign..... men det kan jo ikke passe, da 16 GB burde være nok.

Har tidligere i gamle dage oplevet noget lign. med Sid Meiers RailRoad Tycoon, som skulle køres i en eller anden Windows Xp mode eller lign. for netop ikke at "løbe tør" for memory. Men dette spil fik jeg ej heller til at virke optimalt, trods googlet lidt frem, at man skulle rette i noget i msconfig osv......

Har meldt fejl til Ubisoft, men forventer ikke noget særligt svar fra dem, da også andre har haft samme problem uden nogen positiv løsning fra Ubisoft.

Ubisoft forum på tysk har nogle enkelt løsninger med at sætte grafik settings ned, reinstall osv., men lige lidt hjælper det her hos mig.

Andre under install af Steam, haft problemer, men den sidste patch fra Ubisoft, burde have rette det problem.

Min version er ikke en Steam version.

Håber snarest der er en venlig sjæl, som har en løsning på problemet.

Mvh.

[DX] BimmmmeR
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
13. august 2014 - 22:43 #1
Endnu ikke nogen der har et godt bud på, hvordan man får spillet Anno 2070 til at kører, uden at det crasher???
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
13. august 2014 - 22:44 #2
Endnu ikke nogen der har et godt bud på, hvordan man får spillet Anno 2070 til at kører, uden at det crasher???
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
27. august 2014 - 03:23 #3
Problemet er løst via en total reinstallering af Windows 8.1.