Avatar billede Pawel Novice
12. august 2014 - 14:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indkøb af mikrofon til at optage musik/lyd og sang på pc.

Hej I vise mennesker :-)

Jeg vil gerne optage trommelyd og sang på min pc, jeg tænker der skal en mikrofon til. Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg køber en mikrofon?

Venlig hilsen
Story
Avatar billede sonalias Seniormester
12. august 2014 - 14:22 #1
pris = kvalitet, og så husk filter... Kommer meget an på hvor professionelt det skal være
Avatar billede Pawel Novice
12. august 2014 - 18:40 #2
Er der nogle mærker der er bedre end andre du kunne anbefale?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2014 - 20:34 #3
Hej.

  Shure har altid være godt til vokal. Men husk lige, at lydkortet også gerne skal være i orden, hvis du vil have et ordentligt resultat.

De bedste hilsner
Avatar billede Pawel Novice
12. august 2014 - 20:39 #4
hmmm, har kun onboard lydkort, lyder som om jeg skal købe et separat lydkort.

Tak CRKrog
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2014 - 20:55 #5
Det ville jeg bestemt gøre. Gå efter noget "audiofilt" som f.eks. Creative's Sound Blaster ZXR eller Asus Xonar Essence StX.

ZXR'en fylder lidt, men lyder suverænt, er ret lækkert lavet og kommer med en OK softwarepakke til.
Avatar billede Pawel Novice
14. august 2014 - 15:21 #6
Hvis I smider nogle svar gutter så kan jeg dele points ud :-)
Avatar billede sonalias Seniormester
18. august 2014 - 11:16 #7
CRKrogh var vist klart mest kompetent i hans udtalelser her, så synes han fortjener point :)
Avatar billede Pawel Novice
18. august 2014 - 12:47 #8
Jeg vil møde glæde give CR points men ingen svar :-/

:-)
Avatar billede sonalias Seniormester
19. august 2014 - 13:14 #9
Tillader mig at smide et svar til lukning hvis ikke CRKrogh kommer med et... :)
Avatar billede Pawel Novice
19. august 2014 - 15:53 #10
Og jeg lukker, tak for hjælpen allesammen :-)