Avatar billede ThomasSJ Nybegynder
15. august 2014 - 09:20 Der er 3 kommentarer

Program til skæreplan

Jeg sad i dag og skulle regne ud hvor mange længder skinner jeg skulle bestille og kom til at tænke på om der ikke var et program som kunne regne det for mig?

Hvis nu jeg kunne skrive en masse mål, også fortælle programmet at standard længden er en hvis længde
Så ville det være dejligt hvis den kunne udregne en skæreplan og hvor mange længder der skal bestilles hjem.

Hvis nu man tænker på en stue og fodpanelerne skulle skiftes så målte man alle stykkerne og indtaster det sammen med standard længden man kan købe i byggemarked så regner programmet ud hvor mange fodpaneler man skal købe.

Jeg ved godt at en stue for de fleste er simple hovedregning men det er kun et exemple. :-)
Avatar billede finb Ekspert
15. august 2014 - 15:30 #1
Lad os sige, du skal bruge 10 skinner, alle forskellig længde.
Der er så:
((2^10)-1) muligheder, dog <=standardlængde
Kan du vba ?
Avatar billede ThomasSJ Nybegynder
17. august 2014 - 17:34 #2
Nej det kan jeg ikke.

Kan heller ikke gennemskue den linje.
Avatar billede ThomasSJ Nybegynder
17. august 2014 - 17:35 #3
Nej det kan jeg ikke.

Kan heller ikke gennemskue den linje.