Avatar billede P_H Juniormester
15. august 2014 - 19:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2007 spørger efter profil hver gang

Hej

Når jeg starter Outlook (2007) er den begyndt at spørge efter profil, der er kun en profil og hver gang hakker jeg af i "brug altid denne profil" og vælger profilen og jeg kommer ind i Outlook som virker fint. Gå jeg ind i indstillinger er der også kun denne profil og den står til "standard". Jeg har prøver at smide install-CD og vælge rep. men det hjalp heller ikke.
Håber I har nogle gode forslag/løsninger på min udfordring
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. august 2014 - 01:20 #1
Under kontrolpanel/Post kan du sætte den valgte profil, og du kan samtidig hakke af, at den altid skal anvende denne profil..
Prøv det, og se, om det hjælper.
Jeg ved godt, at det burde være det samme, som du allerede har gjort, men det er et forsøg værd.
/ptj_11
Avatar billede P_H Juniormester
16. august 2014 - 08:53 #2
Det har jeg også prøvet, virker desværre heller ikke :o(
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. august 2014 - 15:43 #3
Hvis du åbner kontrolpanel/Post, kan du så se mere end en profil ved at klikke på pilen ud for dit profilnavn?
Har du mere end en officepakke installeret på maskinen, eller har der tidligere været en ældre version installeret, som har opdateret?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. august 2014 - 15:56 #4
Hviket styresystem kører du på?
/ptj_11
Avatar billede P_H Juniormester
17. august 2014 - 10:07 #5
Der er en opdatering af en outlook 2002 (Outlook 2002 har aldrig været "aktiv", er bare blevet installeret så jeg kunne installere min office 2007 opdatering overpå) Dette har virket fint de sidste 5-6 år.
Avatar billede P_H Juniormester
17. august 2014 - 10:08 #6
Det er windows 7.
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. august 2014 - 14:12 #7
Prøv at gøre følgende:
Knappen "Start/Kontrolpanel/Brugerkonti".
I venstre side vælger du "Administrer dine legitimationsoplysninger".
Kan du se noget punkt, der omhandler Outlook?
/ptj_11
Avatar billede P_H Juniormester
17. august 2014 - 15:37 #8
Desværre intet punkt der omhandler Outlook.
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. august 2014 - 16:38 #9
Prøv følgende:
Luk alle officeprogrammer, som du evt. har åbne.
Gå i kontrolpanel/mappeindstillinger/Fanebladet "Vis".
Her fjerner du fluebenet ud for de sidste 3 punkter i første sektion. Du får en advarsel ved operationssystemfiler, den svarer du bare ja til.
Sæt markering ud for Vis skjulte filer mapper eller drev.
Sæt flueben ud for Vis den fuldstændige sti......
Klik på knappen "Anvend og derefter på OK".
Nu starter du Stifinder (Højreklik på knappen "Start"/Stifinder).
Her klikker du dig frem til følgende sti:
c:\Users\BRUGERNAVN\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook (Udskift BRUGERNAVN med dit eget brugernavn).
Mappen Outlook omdøber du til eks. Outlook_OLD.
Herefter genstarter du din Outlook. Den vil være lidt lang tid om at starte op, men det fordi, at den skal oprette en ny mappe med filer i stedet for den du har omdøbt.
Lad os høre om det hjælper.
/ptj_11
Avatar billede P_H Juniormester
02. november 2014 - 11:05 #10
Intet virker :o(, så det er endt i en løsning med en ny computer og Office 2013.