Avatar billede per2edb Praktikant
15. august 2014 - 19:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

pdf og doc file placeret på formen

Jeg ønsker at vise dele eller en formindsket udgave af pdf og doc
filer på formen, på samme måde som man kan vise billeder  med me.xxx.Picture= yyy.jpg

Kan i hjælpe med en vba funktion der evt kan zome pdf og doc ind og vise dem på formen
Avatar billede fdata Forsker
18. august 2014 - 11:48 #1
Med hensyn til pdf:
Hvis du har installeret Adobe Reader, ligger der et ActiveX-objekt på listen over kontrolelementer (det hedder Adobe PDF Reader).
Det fungerer nøjagtig som du beder om (zoom).

Jeg har ikke noget bud på en "Word Reader".
Avatar billede per2edb Praktikant
18. august 2014 - 13:30 #2
Tak for rådet, men....
Jeg prøvede at installere Adobe PDF Reader men det gik helt galt
1) kan ikke lægges på en sub form hvilket er et must
2) Efter indlæggelsen får jeg ved programopstart:
Error 32813 Name conflicts with existing project ore object libery
Avatar billede fdata Forsker
18. august 2014 - 16:22 #3
Ikke enig (Access 2010).

Jeg har lagt ActiveX-objektet på en subform og testet med følgende simple kode:

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
  Me.AcroPDF0.src = "c:\Temp\Test.pdf"
End Sub

... og det spiller helt fint, når jeg åbner den formular, som subformen er placeret på.

"Name conflict" lugter af at du har brugt et eksisterende navn. Prøv at omdøbe objektet.
Avatar billede per2edb Praktikant
18. august 2014 - 17:37 #4
Nu har jeg fået den på sub formen der er konflikt selvom jeg omdøber
objektet.

I forvejen er der en fane med Aceobat. Er det den der konflikter

Har du en ide til hvad jeg kan omdøbe:

Navn: Har jeg omdøbt
Oleklasse:  Adobe PDF Reader
Verbum:0
Klasse: AcroPDF.PDF.1
Avatar billede fdata Forsker
18. august 2014 - 19:54 #5
Det er umuligt for mig at vide hvad der er galt.
Jeg ville forsøge to ting:
- omdøbe alle nye objekter og controls til noget helt unikt
- tjekke, om problemet i virkeligheden skulle være selve ActiveX objektet (er Adoben ved en fejl blevet dubleret? Ligger den to gange på listen?) el.lign.
Jeg kan nok ikke hjælpe meget mere end det. Sorry.
Avatar billede per2edb Praktikant
20. august 2014 - 15:17 #6
Det kan ikke lade sig gøre at anvende Adobe reader
Kan i hjælpe med en anden løsning

En VBA Funktion der ændre PDF filen til en enten jpg eller bom.

Jeg vil give mange point hvis i kan finde sådan en funktion.
Altså ikke et program(det har jeg) men en VBA funktion