Avatar billede Slettet bruger
17. august 2014 - 14:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er Malwarebytes blevet over beskyttende.

Jeg har flere gange oplevet advarsler på nettet fra Malwarebytes, uden at Superantispyware eller Kaspersky har reageret, og nu sker der det, at hver gang jeg henter "win to flash" bliver den omgående fjernet af Malwarebytes.
Har andre lagt mærke til programmets overbeskyttelse?
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2014 - 14:28 #1
Ps. Jeg har fået WinToFlash ved at lave en kopi over Magic iso
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2014 - 15:14 #2
Du vil lave en undtagelse i Malwarebytes så den ikke fjerner "win to flash".
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2014 - 15:24 #3
Efter at jeg har haft programmet over Magic Iso, bliver det ikke mere fjernet af Malwarebyte.
Men jeg forstår ikke hvorfor det originale prog. udgjorde en trussel.
Jeg fik ikke muligheden for at vælge, det blev bare fjernet.
Avatar billede f-arn Guru
17. august 2014 - 16:00 #4
Hvor hentede du det fra, og fortæller Malwarebytes ikke hvorfor det bl'r fjernet ?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2014 - 16:33 #5
Malwarebytes gør sådan fordi det er et skadeligt program for Microsoft.. Der er mange filer der bestemt ikke er en trussel for dig, men funktionerne det kan er der folk der ikke bryder sig om..
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2014 - 17:54 #6
#4 så vidt jeg husker fra deres Home page.
http://wintoflash.com/home/en/
Det er måske pakkeprogrammet som er problemet, siden det fungere efter det var kopieret med Magic Iso, åbnet direkte fra siden.
Nej der var ingen forklaring, det blev bare fjernet.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2014 - 17:55 #7
#5 Skadeligt for Microsoft?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2014 - 18:12 #8
#6 Har lige igen hentet den og jeg har ingen problemer med download. Kunne udpakke den bagefter med Winrar, så ingen problemer.
Kører her Windows 8 med Avast free, Malwarebytes pro og Windows firewall.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2014 - 18:56 #9
#8
Ok, så er det ikke den samme indpakning. Den jeg først fik, var pakket med et blåt ikon. Så er det måske sådan, at noget har taget den originale fil, og pakket den sammen med noget andet, som Malwarebyte har opfattet som skadeligt?
Jeg har for øvrigt, i WinRar, pakket programmet som en selvudpakkende fil, som starter exe-filen.
Men det er da rart at vide, at det originale prog. er i orden.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2014 - 19:34 #10
Ja der kan jo have været noget PUP (potentially unwanted application / potentially unwanted program) med i den fil http://www.bitdefender.com/support/what-is-a-pua-pup-software-1189.html som Malwarebytes har lokaliseret, og derfor fjernet.
Downloader man ikke direkte fra producenternes side kan man løbe ind i dette problem.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2014 - 20:53 #11
#10 Jeg har åbnet linket. Det udtryk "PUA / PUP" kendte jeg ikke.
Men jeg kendte selvfølgelig om-pakkede programmer fra Download .com
og at man aldrig skal bruge den anbefalede hurtige installation.
Ja Malwarebytes har nok lokaliseret noget snavs, men det undrer mig, at jeg ikke blev spurgt.
Nu har jeg Kaspersky, men har før haft Avast, som også uden videre har fjernet installations programmer, selv ældre programmer, som jeg ved er harmløse. Havde jeg ikke backup havde jeg mistet nogle af programmerne. Så jeg har været nød til at deaktivere Avast under installation af visse programmer.

Tak til alle som har deltaget i spørgsmålet:-)
220661 læg venligst et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2014 - 16:36 #12
svar.