Avatar billede JakobBay Nybegynder
18. august 2014 - 17:09 Der er 4 kommentarer

Langsomt WiFi

Hej

Jeg har en MacBook Air 13" Medio 2012
1,8 Ghz i5
4 GB

Min internet udbyder er YouSee, og jeg har en Netgear CG3000 WiFi router. Jeg har 80/40 Mbit/s forbindelse.

Mit problem er, at når jeg er på nettet via min MacBook air, er internetforbindelsen ufatteligt langsom. Vi snakker 0,1 - 0,2 Mbit/s, hvis der overhovedet er hul igennem. De fleste gange timer forbindelsen bare ud.

Hvis jeg prøver med min arbejdscomputer, eller iPhone er der fuldt skrald på internetforbindelsen. Så jeg er ret sikker på at fejlen ligger på min MacBook.

Jeg har forsøgt at skifte kanal på mit WiFi, og reinstallere min Macbook uden held. Jeg har prøvet at google mig frem til løsninger, men har ikke kunnet finde noget der har afhjulpet problemet.

Hvordan får jeg mit WiFi til at fungere ordentligt på min Mac?

Pft
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2014 - 17:25 #1
Virker wifi i fuld hastighed andre steder? Kort/antenne kan jo være defekt.
Avatar billede JakobBay Nybegynder
19. august 2014 - 11:09 #2
Den virker heller ikke optimalt på andre WiFi netværk nej.

Jeg tænker, hvis det er WiFi kortet der er stået af, burde der da slet ikke være hul igennem?
Jeg tænker om det kan være et software/driver problem, eller en indstilling på computeren.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2014 - 11:16 #3
så må du finde en mac-specialist. Jeg er windows-mand (undskyld).
Avatar billede neontetra Nybegynder
26. december 2014 - 12:34 #4
Så hvis du har internetforbindelse hastighed problemer med det trådløse forsøge med følgende trin,
1.) Nulstil den trådløse router ved at bruge afbryderen på det eller ved at frakoble den og tilslutte den igen.
2.) Placer den trådløse router i en ideel beliggenhed. Jo højere den er, jo bedre, men ikke sætte det nær metalgenstande.
3.) Få så tæt som muligt på routeren med hvad enhed du forsøger at oprette forbindelse.
4.) Hold routeren og din tilslutningsindretning væk fra andre elektronik. Du bør især holde sig væk fra telefoner, faxmaskiner og mikrobølgeovn. etc.,
5.) Juster WiFi-antenne, hvis det har en.
6.) Skift routerens kanal, især hvis andre trådløse routere nearby.Following disse trin vil give dig en stabil internetforbindelse og også øget hastighed i forbindelse. Du kan tjekke din internet hastighed fra http://www.ScanMySpeed.Com/ før og efter følgende fremgangsmåde.