Avatar billede hipper123 Nybegynder
19. august 2014 - 14:40 Der er 4 kommentarer

Min "hurtigere" computer er langsommere og crasher

Jeg har netop udskiftet mit motherboard, processor og RAM-enheder til noget, der på papiret (så vidt jeg ved ihvertfald) skulle give mig en hurtigere computer. Men når jeg kører krævende programmer - som jeg problemfrit kunne køre tidligere - bliver computeren markant langsommere og crasher efter nogle få minutter. Er mon nogen der kunne være så venlig at komme med forslag til hvordan jeg kan identificere problemet og/eller klarlægge hvad jeg kan gøre for at løse det?

Mine specs er:

Vista
AMD Athlon X4 750K Quad Core
AsusTek F2A55-M LK
Kingston DDR3 8 GB
GeForce GTX 650

Mange tak!
Avatar billede Blandy Praktikant
19. august 2014 - 15:22 #1
vil anbefale du tjekker temperaturen på gpu og cpu. Kunne godt lyde som om at der blive droslet ned på spændingen pga overophedning.
19. august 2014 - 15:30 #2
Mener du alvorligt at du bruger VISTA ?
19. august 2014 - 15:31 #3
... og du har vel korrekte driver software ?
samt WINDOWSUPDATE ? (Der er MEGET!!!)
Avatar billede hipper123 Nybegynder
19. august 2014 - 17:09 #4
Inde i BIOS starter CPU temperaturen på 35 grader hvorefter den langsomt bevæger sig op på 44 grader i løbet af 3-4 minutter. Jeg ved ikke hvad GPU temperaturen er. Hvor kan man se den?

Windows er helt opdateret, ja.
Hvad er det "korrekte" driver software? Kan man have forkert driver software? Tak.