Avatar billede Anjainspace Nybegynder
20. august 2014 - 17:04 Der er 2 kommentarer

Brevhoved på C5 faktura

Jeg har brug for hjælp til at oprette et sidehoved og sidefod i fakturaerne i C5. Jeg har lavet sidehovedet og sidefoden i et Worddokument og har formateret dette om til PDF. Hvordan får jeg det nu installeret som skabelon på fremtidige fakturaer?

På forhånd mange tak. Og tak for jeres altid gode hjælp :)
Avatar billede mariaf Juniormester
21. august 2014 - 22:07 #1
Det gør du kun, hvis du bruger eDocprinter eller GotoMaxx som printer. Bruger du en fysisk printer, så skal dine faktura udskrives til Word, hvor du så kan bruge din Wordskabelon som skabelon. Det kræver noget opsætning af bogmærker, hvis du ikke har brugt det før.
Hvilken version af C5 bruger du? Og hvordan har du udskrevet hidtil?
Avatar billede danjo Novice
04. november 2014 - 09:47 #2
Jeg formoder at sidehovedet og sidefoden indeholder logo og noget tekst der ikke skal ændres inde fra C5.

Afhængigt af din C5 version kan du bruge udskrift af faktura via Word. Selve Word skabelonenn ligger under mappen "DocMgmt" i din C5 mappe. Her vil den i de nyere versioner hedde "Invoicedk.dotx".

Hvis du kopierer dine ændringer ind i skabelonen vil de også kunne udskrives direkte inde fra C5 UDEN alle mulige andre programmer installeret.

Hvis du ønsker en beskrivelse af hvordan du sætter det op, så ligger der et PDF dokument i mappen "Documentation" i din C5 mappe der hedder

"dk_MicrosoftDynamicsC5_2012_Factsheet_Dokumentstyring_og_Print2Office.pdf"

Dette er selvfølgelig kun hvis det er version 2012 du kører, men hvis du har en tidligere version, så hedder den stadig noget i samme retning.

MVH
Dan Johansen
www.consona.dk