20. august 2014 - 18:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ønsker at DISABLE (enable) en enhed (Effects) i en TFONTDIalog

Hej,

Når jeg åbner en TFontDialog, kan jeg trække de fleste ting jeg ønsker fra samme dialogboks uden problemer.

Nu er situationen den, at jeg ikke må /kan bruge farver af nogen art fra samme TFont-box (farver spiller en væsentlig rolle i projectet og må derfor ikke kunne bruges herfra - ej heller i teksten), så derfor ønsker jeg at kunne disable denne del af boksen (mod at gen-enable funktionen ved funtions-exit).

Det er den gruppe-boks (?) som har hedder (gruppelabel =) Effects.

Hvordan gør jeg det ?

Kristian
Avatar billede kroning Nybegynder
21. august 2014 - 11:06 #1
Sæt fdEffects til false.
21. august 2014 - 22:25 #2
Hej,

Tak for svaret, men jeg er bange for at det ikke er nok, desværre.

Jeg kan kun:

fontdialog1.Options := [fdeffects]; den er OK

Men enhver reference til options (og fontdialog) giver mig en kompileringsfejl....

Kr
Avatar billede kroning Nybegynder
21. august 2014 - 23:55 #3
Kan du ikke sætte fdeffects til false i object inspectoren? Men
fontdialog1.Options := [];

burde vel også kunne gøre det.
22. august 2014 - 15:57 #4
Hej,

1000 tak for den sidste linie.

Den gjorde jobben.

(det er første gang jeg virkelig arbejder med denne form for attributter, så jeg vidste ikke hvordan det skulle gøres. Det gør jeg nu. Tak for hjælpen.)

Drop et svar og du er 30 point rigere...

KR
Avatar billede kroning Nybegynder
22. august 2014 - 16:09 #5
Jeg har svaret tidligere.