Avatar billede ej147 Nybegynder
21. august 2014 - 17:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forkert designet hjemmeside

Sagen er den, at jeg har lavet noget makværk og skal starte forfra med min hjemmeside, så nu satser jeg på, det bliver rigtigt denne gang.
Hjemmesiden er zerious.dk og er lavet på en bærbar Toshiba Satellite L750 og her vises siden ganske fint - så langt så godt.
Så har jeg en anden bærbar Lenovo R61, hvor skærmen er en anelse smallere - og her går det galt med et af menupunkterne, der er ikke plads nok i bredden - ikke så godt.
Endelig har det lokale bibliotek anskaffet nye skærme af mærket AOC LED-skærme (standard højde men MEGET bred) og på disse ser hjemmeside mildest forfærdelig ud - altså alt andet end godt.
Nu er spørgsmålet så:
Hvordan designer jeg egentlig en hjemmeside, der kan passe bare nogenlunde til diverse skærme? Altså uden at der opstår diverse fejl, eller at menupunkterne står og råber til hinanden fordi skærmen er bred osv.
Har en af jer et rigtig godt råd her?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2014 - 18:02 #1
hvis du bruger et cms (produkt, der har lavet en del af det svære) så tager det automatisk alle problemer med skærmopløsning. Du skal bare vælge design og så taste indhold i. Det er lidt som at få en skabelon til opgaven - kun farver og indhold mangler.
En nem starter er fx http://sitemagic.org/Dansk.html som kan køre uden at du skal til at arbejde med database.
Avatar billede ej147 Nybegynder
21. august 2014 - 18:12 #2
claes57
Hvis det bliver nødvendigt kan man så selv ændre i koden, jeg formoder programmet kommer frem med?
Avatar billede ej147 Nybegynder
21. august 2014 - 18:14 #3
Og er programmet gratis?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2014 - 18:55 #4
det er gratis - men du bør støtte dem med 100kr så du undgår reklamelink i bundlinjen. Du kan lave de enkelte sider som du vil - koden kan lægges ind via en iframe, som du bestemmer størrelsen på. Du skriver en php-kode til en side, og den kan så lægges ind i skabelonen og kører der. Og ellers er der en editor, så du kan lave alm tekst og billeder frit inkl fonte osv.
Skulle du ændre siden så du fik mange besøgende, så kan det let konverteres til mysql-database, og klare opgaverne der.
Avatar billede ej147 Nybegynder
21. august 2014 - 18:57 #5
Tak for det - jeg prøver at kigge på det.
Læg venligst et svar :-)
Avatar billede ej147 Nybegynder
21. august 2014 - 19:04 #6
Det ser vældig interessant ud, minder lidt om de skabeloner der findes i Expression Web, men bortset fra det, hvordan slipper jeg for reklamen blot ved at donere 100 kr.?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2014 - 19:43 #7
Når du har valgt et site, det skal køre på, så køber du en licens hos dem til dette site. Du får så en kode du taster ind på sitet/CMS, og så er reklame væk.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2014 - 20:16 #8
i øvrigt - bare luk selv - jeg har point nok.
Avatar billede ej147 Nybegynder
21. august 2014 - 20:26 #9
Ok og tusind tak for dine svar :-)