Avatar billede jlnjlnjln Nybegynder
21. august 2014 - 20:28 Der er 2 kommentarer

Variabelt filnavn i makro

Jeg forsøger at lave en makro i Word 2007, som kan gemme i .pdf, i en bestemt mappe. Det går okay med denne
    ActiveDocument.ExportAsFixedFormat OutputFileName:= _
        "C:\Users\L\Documents\J\456 4654 46.pdf", ExportFormat:= _
        wdExportFormatPDF, OpenAfterExport:=True, OptimizeFor:= _
        wdExportOptimizeForPrint, Range:=wdExportAllDocument, From:=1, To:=1, _
        Item:=wdExportDocumentContent, IncludeDocProps:=True, KeepIRM:=True, _
        CreateBookmarks:=wdExportCreateNoBookmarks, DocStructureTags:=True, _
        BitmapMissingFonts:=True, UseISO19005_1:=False
    ChangeFileOpenDirectory "C:\Users\L\Documents\J\"
End Sub
Problemet er bare, at filnavnet skal være variabelt. Jeg vil gerne have dette trukket fra eksempelvis 2 felter i selve dokumentet.
Nogen som ved hvordan sådan en variabel skal se ud?
Avatar billede kabbak Professor
21. august 2014 - 22:47 #1
Navn = Ark1.[A1] & Ark1.[B1]

"C:\Users\L\Documents\J\" & Navn & ".pdf"
Avatar billede jlnjlnjln Nybegynder
22. august 2014 - 16:19 #2
Tak for svaret. Jeg kan nu ikke få det til at virke, men jeg gør det sikkert også forkert.

Jeg gætter på at "C:\Users\L\Documents\J\" & Navn & ".pdf" er erstatning for OutputFileName:=, men hvor skal Navn = Ark1.[A1] & Ark1.[B1] sættes ind og hvilke ark er det det refererer til i Word? Skal jeg sætte en tabel ind, eller?