Avatar billede ps76 Forsker
21. august 2014 - 22:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

streaming tennis

Vi har oprettet et abonnement på "Tennis Tv". Vi får fint signal - nogle gange endda hd - ned på vores stationære pc. Denne står på et kontor i huset. Vil godt have signalet overført til vores fladskærms tv i stuen, og har forsøgt med en bærbar, som er forbundet til husets trådløse netværk, men signalet bliver for dårligt, "hakkende" , duer ikke til tennis. Og det er lige meget om det er via kabel fra den bærbare til fladskærmen, eller om det er med vores Google Chromecast.
Det må vel skyldes at det trådløse signal ikke er godt nok til denne tur...? Eller at den bærbare ikke er stor nok i hukommelse, grafik eller hvad ved jeg...
Skal det virkelig være nødvendigt at trække et langt kabel hen over loftet fra kontor til stue for at få et ordenligt signal, eller er der andre nemmere løsninger? Vi har f.eks. en Wii stående ved fjernsynet, men den kan vel ikke gå på nettet, andet end til Netflix? .eller hvad?
Avatar billede puren Ekspert
21. august 2014 - 23:04 #1
flere steder det kan gå glat.....

den sender/modtager i routeren
den sender/modtager i den bærbare
i har noget i jeres hjem der forstyrre WIFI
der er noget omkring jer der forstyrre WIFI

første trin jeg ville gøre er at kikke om den kanal jeres wifi bruger om den er overbalastet... brug programmen Inssider

trin 2
Speed tests... brug speedtest.net (brug ikke udbyderens da eller nok vil test din hanstihed til din udbyder) forvent ikke fuld speed via WIFI men damm tæt på

avt download test filer fra http://www.thinkbroadband.com/download.html og se om i holder hastiheden

trin 3

brug anden router/bærbar

virker dette ikke så skal jeg bruge mere info for at hjælpe

mærke og model nr på router og den wifi kort der er i den bærbar
og hvad hastihed i har og hvilken udbyder og om det er ADSL, kable eller fiber
Avatar billede ps76 Forsker
21. august 2014 - 23:13 #2
Lyder lidt indviklet - men jeg forsøger mig, dog først i morgen. Men Wii kan ikke bruges?
Avatar billede puren Ekspert
21. august 2014 - 23:16 #3
hvis det lyder indviklet så holder vi os til at en wii kun kan køre netflix....;)
Avatar billede ps76 Forsker
21. august 2014 - 23:22 #4
ok, så er DET da på plads. Jeg vil fortsætte i morgen med din vejledning.
Avatar billede ps76 Forsker
22. august 2014 - 13:01 #5
Ok, så er jeg med igen. Jeg har downloadet Inssider - ved bare ikke hvordan jeg tolker det.
Jeg har også lavet en speedtest, og der siger den bærbare 8,47 mbps.  Hvis jeg tester den stationære får jeg 99,13 mbps, dvs på kabel. ikke wifi.
Så hastigheden ok på stationær, men ikke på wifi, som jeg ser det?
Avatar billede ps76 Forsker
22. august 2014 - 13:07 #6
Routeren er en "Asus RT-AC66U Dual band 3x3 802.11 AC Gigabit router." Den burde vel være ok - men måske er det noget med opsætningen?
Netkort i den bærbare hedder "Broadcom 802.11 abgn Wireless SDIO Adapter".
Vi er på Dansknet med 100/100 på fiber. Mon ikke det var svar på alle dine spørgsmål?
Avatar billede puren Ekspert
22. august 2014 - 18:07 #7
well det lyder til at du har wifi problemer...

en video med hvordan inssider bruges https://www.youtube.com/watch?v=8IUwkD5PFzw det er en lidt gammel video men stadig okay dog på englisk

efter vi nu har leget med kanaler og det stadig ikke køre så er det tid til kaffe... ring til nogle venner og inviter dem på kaffe og bede dem tage deres tablet, smart-phone eller bærbar med og lav en speed test med deres udstyr...  er hastiheden på deres udstyr også af lort til så der det jo nok din router der er ved at stå af... (evt. inviter dig selv på kaffe hos en ven der har wifi og test din bærbar på hans netværk
Avatar billede ps76 Forsker
22. august 2014 - 19:01 #8
Nu har jeg leget lidt med Inssider...der er ingen konflikter med andre kanaler. Jeg kan også sige at jeg for nylig har slået routerens to ssid`er sammen. Før hed det "Asus" (2,4 ghz) og "Asus 5" (5 Ghz). Jeg gav dem begge navnet Asus for så skulle driveren selv finde ud af hvilken af de to i situationen er mest hensigtsmæssig. Korrekt?
Jeg kan også se, at når jeg er tæt på routeren, er RSSI ca. -20, men går jeg ind i stuen, ligger den på ca. -70. Dette gælder 2,4 kurven, mens 5 ghz ligger på ca. -80 ligemeget hvor.
Endvidere har jeg opdaget under alt dette, at min bærbar smider wifi af med jævne mellemrum, og eneste måde at få det tilbage er en genstart.
Noget der kan bruges?
Avatar billede ps76 Forsker
22. august 2014 - 19:28 #9
Jeg har nu ændret 5,0 ghz til en lavere kanal - stod på 64, hvilket jeg faktisk ikke kunne vælge i routeren, hvis jeg gik bort fra "auto". Med den lavere kanal synes den at modtage bedre, lå som sagt før på ca. -80, nu på det halve.
Avatar billede ps76 Forsker
23. august 2014 - 13:01 #10
Nå ok . tror jeg flytter spørgsmålet til en decideret wifi gruppe, for problemet ligger tydeligvis i mit wifi i huset.