Avatar billede BennyDahl Juniormester
22. august 2014 - 12:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WiFi rækkevidde

Bor i en gl. landejendom med tykke mure og tre længer.
WiFi routeren kan ikke dække alle de steder vi gerne vil have. Har anskaffet en D.link extender. Den virker tilsyneladende fint, men efter et stykke tid bliver man smidt af.
Mit spørgsmål er egentlig, om
Kan man koble flere extendere "i serie", så rækkevidden forøges?
eller
Kender nogen til en extender, som har særlig stor rækkevidde?

Det er som om alle anmeldere på nettet kun er interesseret i hastighed. Det er ikke vores problem.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 12:42 #1
Well router vil jeg anbefale tp-link n750 og extender netgear WN2500RP

De 2 har jeg selv og ja en extender kan godt forbindes til en anden extender..

Vil anbefale jer at sætter routeren op på 2.4 og 5 ghz wifi og extenderen skal hoppe på 5 ghz men udsende 2.4 ghz. Og husk kun at bruge -n wifi..
Avatar billede Cloudrouter Nybegynder
30. august 2014 - 22:11 #2
Hej

Umiddelbart er extender en dårlig løsning, da hver hop(extender) halverer hastighed samt fordobler responstid.

EN extender / repeater er også ret ustabil, især når der er tale om mange klienter eller tung data.

Jeg vil mene at der skal placeres et nyt Access punkt i området hvor der mangler dækning. Derefter skal det nye Access punkt tilsluttes til det eksisterende kabelførte netværk.

Med venlig hilsen
Cloud Router