Avatar billede BankeXBanke Nybegynder
22. august 2014 - 14:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kombiner LOPSLAG & VOPSLAG og søgning i intervaller

Nogen der vil give det et skud ? skriv din mail, så sender jeg min excel fil med mit problem

jeg har nogle intervaller i min kombi

f.eks.

Lad os sige at vandret er længde og lodret er vægt

200  A  B  C  D

300  E  F  G  H

400  I  J  K  L

500  M  N  O  P

Skriv jeg i kombien at den skal finde 300 i længde og 300 i vægt, så kan jeg godt få den til at finde "F", men hvis jeg nu skulle finde 350 og 350 så fejler den (intervallerne er et udtryk for fra og til næste)

Det vil sige at skriver man 350, så skal den stadigvæk bruge værdien i 300, indtil man rammer 400
Avatar billede kabbak Professor
22. august 2014 - 14:32 #1
Lopslag( A1; område;sand)
Avatar billede kabbak Professor
22. august 2014 - 14:33 #2
Lopslag( A1; område;Kolonne;sand)
Avatar billede BankeXBanke Nybegynder
22. august 2014 - 14:40 #3
Jeg fandt selv ud af det ved at oprette 2 intervaller hvor den ene finder række nummer og den anden kollonne nr. og udfra det kunne jeg bruge indeks, sammenlign osv formlen :) - men ellers tak for hurtigt svar
Avatar billede BankeXBanke Nybegynder
22. august 2014 - 14:41 #4
done