Avatar billede torgius Novice
23. august 2014 - 12:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lav hastighed på wifi

Fik for mdr siden ny internetforbindelse fra SE og samtidig også en LInksys EA2700 router.
Sidenhed er interforbindelse flyttet til Stofa efter at de blev opkøbt af SE.

Hvorom alting er så oplever jeg nu meget lave hastigheder omkring 1-5 i DL og 1- 10 i UL.

Jeg har prøvet at skifte til andre kanaler på EA2700 men uden at det har hjulpet.

Har testet den indkommende forbindelse via kabel og der var ingen problemer (31 / 31).

HVad kan jeg gøre for at få det løst?

Linksys er r.. og nøgler med support
Avatar billede torgius Novice
23. august 2014 - 12:04 #1
Tillægs info :

Da Stofa jo ikke har ansvar for routeren kunne de kun anbefale at jeg prøvede at skifte kanel, men som sagt har det ikke rigtig hjulpet
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2014 - 14:31 #2
Nulstil router eller opdater firmware.

Har selv droppet linksys da min oplevelse med EA6900 var rigtigt skuffende. Dog fandt jeg en router som er meget billigere og bedre: TP-Link N750! Og med lavere strømforbrug!!!

Håber dog dit problem kan løses med en af de 2 første eller begge.
Avatar billede torgius Novice
23. august 2014 - 14:52 #3
Har tjekket og der er ingen firmaware opdateringer og jeg har også haft den rebootet uden at det hjalp.

Har prøvet andre kanaler men kommer ikke længere op end 14 i Dl. UL er lige nu helt som den skal være.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2014 - 15:19 #4
Hvad med reset/nulstilling?
Avatar billede torgius Novice
23. august 2014 - 15:51 #5
Har jeg lieg forsøgt men nu er det så gået helt fløjten, for nu får jeg slet ingen wifi forbindelse fra Routeren
Avatar billede torgius Novice
23. august 2014 - 18:14 #6
Fik endelig fat i Linksys support og nu virker min wifi igen.

Har dog stadig et problem med hastigheen som ikke vedrører routeren men min computer.