Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2014 - 16:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Office 365 opsætning - Opdatere DNS posterne, men vi har ikke adgang til dkhostmaster ?

Hej Jeg er igang med at skulle flytte mailkonti for et firma til den Office 365 løsning jeg har lavet til dem - Office Small Business Premium. De skal bibeholde deres hjemmeside ved wannafind og det virker ok , jeg mangler bare skift at name servere.
Men vi er i den situation at hun ikke har sit login til dkhostmaster og vi har fået tilsendt et brev , men det var kun midlertidigt og er udløbet nu.
Jeg har nulstillet/genudsendt login til hendes mail som er anvendt , men den mail kan vi ikke få adgang til- så det er noget rigtigt skidt for det skulle gerne være klar mandag.

Det korte er at jeg gerne skulle have deres Office 365 færdig til mandag og alt er klar - jeg mangler bare at skifte ns servere - fra Wannafind til Ms.

ns.wannafind.dk    -> ns1.bdm.microsoftonline.com

Er der en anden måde at gøre det på evt. via DNS på Wannafind - jeg har adgang til alt både wannafind mm - bare ikke dkhostmaster
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2014 - 16:04 #1
Du skal ikke nødvendigvis skifte navneservere - du bør kunne nøjes med at ændre i DNS-en hos wannafind.
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2014 - 16:30 #2
Ok hvad skal jeg ændre til ?

Den beder om Microsoft ns servere i guiden ns1.bdm.microsoftonline.com -men det er måske nok at anvende den IP som tilhører ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2014 - 16:38 #3
Hvis det kun er mail-konti, du skal have på Office 365, skal du (formentlig) alene ændre nogle MX og A records - som Office 365 bør være i stand til at fortælle dig hvad er for nogle, og hvilke værdier de skal have. Jeg kender ikke Office 365.

Læser jeg det som, at den email-adresse dk-hostmaster har for det domæne, faktisk også ligger på det samme domæne? Det er ret dumt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2014 - 16:39 #4
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2014 - 16:48 #5
Mx har jeg noteret og er på plads mht. hvad skal ændres så den peger mails ud til Office 365.

Iflg. Ms skal jeg skifte Ns servere til deres server - men det kan jeg ikke.
Jeg ved ikke hvad der sker hvis jeg peger en a-record derud også sålænge de skal bibeholde deres hjemmeside ved wannafind. ?

Mht mail på dkhostmaster har de anvendt en gl. privatmail som vi ikke lige kan få adgang til - ellers havde det være nemt nok at få adgang.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2014 - 16:55 #6
Det er Office 365/Microsoft, der skal fortælle dig hvad du skal ændre til hvilke værdier. Det må stå under "indstillinger" eller sådan noget
Avatar billede KHHP Juniormester
23. august 2014 - 17:06 #7
Hej
Nu har lige læst tråden her og vil da godt lige hjælpe dig på vej.
Normalt vil Microsoft gerne have DNS hos dem, hvilket også er det du oplever, men når man knytter sit domæne til Office 365, så får man lov at vælge og DNS skal styres i Office 365 eller om man vil styre det selv. Hvis man vælger at Office 365 skal styre DNS, så skal du flytte navneservere. Hvis man vælger at styre DNS selv, så får man en liste over alle records der skal være oprettet, hvilket jo er det du søger.

Det kunne godt lyde som om at du har valgt at MS skal administrere DNS og det kan man desværre ikke lave om uden at man skal hele domæneguiden igennem igen, hvis jeg husker ret.

Anyway, for at finde DNS-posterne skal du ind i Domæner på forsiden og vælge det domæne du har importeret og derefter vælge Administrer DNS. Herinde skla du kigge under "DNS-poster er oprettet automatisk af Office 365" og indsætte alle records i DNS hos Wannafind.
Hvis jeg ikke husker forkert, så mener jeg at Wannafind har en DNS-template til Office 365, så du blot skal rette nogle få ting og så er det kørende.
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2014 - 17:55 #8
Nå men jeg fik Ms til at guide mig remote mht oprette records - - bare kom med svar så deler vi point :)
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2014 - 18:03 #9
Det er helt rigtigt svaret fra dig KHHP - men kom bare med svare begge så deler vi lige.
Det er sådan jeg har gjort og det virker nu :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2014 - 19:25 #10
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede KHHP Juniormester
25. august 2014 - 07:40 #11
Jeg springer også over.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. august 2014 - 08:15 #12
Tak for hjælpen så:)