Avatar billede torgius Novice
23. august 2014 - 18:19 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Wireless adapter

Har fået hjælp fra Linksys support til et problem med min trådløse router, og nu giver den fuldt signal men min stationære PC får gennemsnitligt kun 15 Mbit ud af de 30 jeg skulle have i download.

Ifølge Linksys er det så min wireless adapter som er problemet og den skal måske opdateres eller kan sådan en skiftes hvis ikke den er god nok?

Mangler i al fald hjælp til opdatering eller hvad der nu skal til.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2014 - 12:06 #1
hvor på den stationære sidder antenne (er den synlig, via usbdongle, indbygget)?
Avatar billede torgius Novice
26. august 2014 - 15:10 #2
Den sidder på bagsiden af tårnet og derfor ikke synlig, men afstanden fra den til routeren er kun 4 meter og ikke adskilt af vægge eller lignende.

Har brugt weekenden på at få "support" fra Linksys` internationale support linie, men det har været en farce af karat.
Startede med problemet angående den manglende fart og efter endt support er mit 5 GHZ netværk nu ikke muligt at lokalisere fra computeren længere.
Så meget for support!
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2014 - 15:45 #3
prøv at flytte computer ud, så antennen ikke står og råber ind i en væg. Hvis det hjælper, så er resten kun et placeringsproblem.

Du svarede ikke på, om det var usbdongle eller antenne.
Hvis usbdongle, så flyt den til forsiden af pc.
Hvis antenne, så kan du få løse antenner med en stump kabel, så den kan stå på bord (ved siden af skærm - ikke bagved) se fx http://www.avxperten.dk/netvaerkskabel-og-tilbehoer/wifi-antenner/wifi-antenner.asp
Avatar billede torgius Novice
26. august 2014 - 17:12 #4
Sorry, den er indbygget.

Jeg har haft pcèn trukket ud fra bordet, så antennerne  ikke var gemt men det hjalp ikke noget
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2014 - 17:22 #5
Så skal du prøve om det er fordi andre wifi støjer på dit net.
http://inssider.da.softonic.com
I programmet kan du se din kanal og de omkringliggende wifi. Hvis der er bedre plads et andet sted på grafen, så flyt dit kanalnummer (opsætning i router).
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2014 - 17:24 #6
Obs. Læs installering igennem, så du ikke får grums med ned. Og når det er kørt, så kan du afinstallere det igen.
Avatar billede torgius Novice
27. august 2014 - 15:09 #7
Har prøvet Inssider men jeg må erkende at jeg ikke rig kan finde ud af læse den og det den viser.

Efter "support" fra LInksys er mit 5 GHz netværk også væk, og nu er det kun 2,4 GHz netværket som er synligt.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2014 - 15:26 #8
Du kan lave et skærmdump af inssider og lægge billedet ud på www.gupl.dk og der får du så et link til billedet, som du skriver ind her - og giv lige navn på dit net (ssid) så jeg kan se, hvor du ligger, og hvor der er plads.
Avatar billede torgius Novice
28. august 2014 - 17:40 #9
Den viser 2 net som begge hedder Wane. Det ene er den alm. 2,4 GHz linie og den anden Wane er en net forstærker/forlænger.

Routeren giver også Wane_5 som er en 5GHZ linie, men den kan min trådløse adaptor som sagt ikke finde, på trods af at den er dual band.

Jeg har en 30 / 30 Mbps fra Stofa

http://gupl.dk/713706/
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2014 - 18:04 #10
Du skal lige klikke ind i inssider på fanebladet 2,4 GHz og lave dump af det. Så kommer alle nabonet også med.
Avatar billede torgius Novice
28. august 2014 - 18:45 #11
Håber det er rigtigt denne gang

http://gupl.dk/713710/
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2014 - 18:58 #12
Meget fint. Har du klikket nogle fra, eller bor du langt fra naboer? Der er ikke et andet wifi synligt. På min i en opgang i Nordsjælland er der 6 synlige. Og det er ikke din placering som sådanne, men det samlede brug i området, vi skal bruge.
Avatar billede torgius Novice
28. august 2014 - 19:06 #13
VI bor på en villavej med 10 huse og det indikerer jo også at der er noget galt med min trådløse adapter....udover det faktum at den ikke kan opfange mit 5 GHz netværk
Avatar billede torgius Novice
28. august 2014 - 19:10 #14
Og før "support" fra Linksys kunne den fint opfange begge netværk samt netværk fra alle andre huse på vejen
Avatar billede torgius Novice
28. august 2014 - 19:44 #15
Jeg kan også lige tilføje at alle husets iPhones, iPads og smart tv alle kan finde og logge på det 5 GHz netværk
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2014 - 19:57 #16
Kan du lave en systemgendannelse til før support gav hjælp. Dvs så 5GHz også virker.
Avatar billede torgius Novice
28. august 2014 - 20:13 #17
Jeg må desværre erkende at jeg ikke aner hvornår jeg satte et punkt for systemgendannelse, så det er nok lidt risky at gøre
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2014 - 20:34 #18
Når du vælger gendannelse, så er der Vælg et andet tidspunkt. Og så kan du på en kalender se fremhævede datoer for hvornår der er dannet gendannelsespunkter.
Avatar billede torgius Novice
28. august 2014 - 20:56 #19
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2014 - 21:06 #20
jeg ville gå tilbage til den ældste med windows update.
Alt andet lige, så vil du automatisk få de efterfølgende serveret hvis maskinen og dens programmer vil have dem.
Når den er kørt tilbage så test - hvis det virker, så har du et punkt at arbejde ud fra. en opdatering fra windows update ad gangen til det fejler, og så har du synderen som du ikke vil have ind.
Avatar billede torgius Novice
28. august 2014 - 21:20 #21
OK, men kan du ud fra det viste se om en af de ting skulle kunne fucke mit netværk op og påvirke min trådløse adapter ?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2014 - 06:23 #22
D 23. Installation af enhedsdriverpakke.
Men Sony pakken kender jeg ikke, og Windows Update kan ind i mellem have mærkelige indvirkninger på enkelte systemer.
Avatar billede torgius Novice
29. august 2014 - 13:40 #23
Tog chancen idag og ringede til Linksys support i UK, og det lykkedes rent faktisk den flinke fyr at løse mine problemer.

Løsningen blev en reset af router og så tilbagerulning af driveren til mit trådløse netværkskort