Avatar billede psy-kexe Nybegynder
23. august 2014 - 18:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

BSOD Clock interrupt was not receieved on a secondary processor

Godaften, kære eksperter.
Nu har jeg ikke været så aktiv i et par år, indtil nu... Hvor jeg er blevet ALT for træt af de Bluescreens min computer giver mig konstant. Jeg har fået rettet de fleste, men denne her irritere mig voldsomt. Den opstår for det meste, når jeg starter en film eller et spil. Jeg har haft tjekket grafikkortet og rammene.

Men de viste ingen fejl.

Så jeg håber at I kære eksperter kan give mig en hjælpene hånd, og få løst dette problem. :)

Jeg får som sagt en bluescreen, når jeg starter film eller spil på computeren. Bluescreen'en skriver "A clock interrupt was not recieved on a secondary processor".

Jeg kører windows 7 64bit. Og ja, jeg har ikke så meget styr på hvilket hardware jeg har i, da det meste er noget jeg har fået af min bror brugt. Og så har jeg heller ikke alverdens forstand på hardware delen. Men skal i bruge info kan jeg godt skaffe jer nærmere detaljer, hvis de behøves. :)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2014 - 20:06 #1
test dine ram for fejl

du kan gøre det med hirens boot cd

hentes her elle et andet sted

http://www.tomsguide.com/us/download/Hiren-s-Boot-CD,0301-51033.html

http://www.resplendence.com/whocrashed
du kan hente den her

http://www.majorgeeks.com/mg/get/whocrashed_free_home_edition,1.html

hvis det er ramfejl skal de blot udskiftes med nye DU TESTER INDEN brug

m..v.h
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2014 - 20:09 #2
kopier hele den sidste link ind i søgefeltet foroven så kommer download muligheden frem ok
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
24. august 2014 - 01:24 #3
Som jeg allerede havde skrevet, er der kørt tests på både grafikkortet og rammene, ingen af dem viste fejl.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 07:26 #4
https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=failure+a+clock+interrupt+was+not+recieved+on+a+secondary+processor%22.

det var derfor jeg foreslog at det alligevel kunne være ram fordi de skal testes før windows startes op

hvad skrev whocrashed ?

der findes en blue screen fortolker

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

hvor varm er maskinen egentlig - har du renset den for støv og skidt

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 17:40 #5
Er dine drivere opdateret?
Tænker på bundkort driveren. Du siger du kører på forskelligt hardware du har fået af din bror. Men med de standard drivere som Windows kommer med er det jo ikke sikkert det er det optimale.
Det bedste er at finde drivere på producentens hjemmeside,men jeg har fundet divere med Slimdrivers før med held:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
25. august 2014 - 03:54 #6
treatmenice - Den ligger omkring 42 grader, nogle gange en smule mere. Kommer an på hvad jeg laver på maskinen.

Men jeg har været inde og kigge på forskellige svar for disse. Kørte sct scan. Viste ingen fejl. Og aner ikke hvad whocrashed er, så det bliver nok svært at fortælle hvad den sagde. :P

220661 - Alle drivers blev opdateret, da jeg fik maskinen. Det hjalp min bror mig med. Udover det har jeg købt et program som hjælper med at holde drivers opdateret på alt hardware i maskinen. :)

Windows Update er også fuldt opdateret, udover 2 updates som den ikke gider at opdatere. ^^ Men alt skulle ifølge computeren være iorden, men alligevel formår den at give mig diverse bluescreens, ret tit.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2014 - 07:40 #7
hvis ellers maskinen kører nogenlunde stabilt kan du bruge burn in test til en stress test af maskinen
brug standar edition 32 eller 64 bit

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm
sæt en til fældig cd i drevet når du tester

der ligger et hav af programmer på hirens der kan det samme næsten

http://www.hiren.info/pages/bootcd

næsten ned i bunden under testing tools

man laver cd som bootbar og booter op på den og starter den op i xp mode så er der billede på ligesom i xp

https://www.youtube.com/watch?v=eWF1Q5FQNCY

https://www.youtube.com/watch?v=PvRseCwvKAQ

systemet er at den kører FØR windows er startet op ok
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2014 - 07:41 #8
sæt en tilfældig cd i drevet når du tester

en lille rettelse
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2014 - 08:01 #9
whocrashed

http://www.resplendence.com/whocrashed

If your computer crashed and produced a blue screen

It is suggested that you run WhoCrashed. WhoCrashed will analyze the crash dump files available on your computer and create a conclusion. It will inform you about responsible drivers and offer suggestions on how to proceed.

men den fra nirsoft kan det samme altså fortælle dig hvad de bluescreen betyder

desværre er microsoft ikke så kvikke at de gider hjælpe med en tilføjelse til deres styresystem - en fortolker af bluscreen

det var det du skulle bruge den til

brug google til at finde andre videoer med ok

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=youtube+testing+tools+hirens

hvis du bor i københavn kan man for 199,- kr få testet sin maskine og de finder fejlen på 24 timer

https://mentech.dk/

m.v.h
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
25. august 2014 - 16:46 #10
Jeg prøvede det der BlueScreenView, den fandt ingen andre bluescreens end IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Så jeg tror ikke computeren har gemt et dumb fil af den. :/

Men jeg vil lige prøve den der burn in test. :)
Se hvad det giver mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2014 - 16:58 #11
Lige den fejl der kan have med en driver til videokortet der ikke er opdateret. Har selv set lige den på min gamle Windows 7 32 bit pc.
Men du siger jo at drivere er opdateret??
Har du prøvet at se om producenten til dit videokort har en nyere driver end programmet har fundet?
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
25. august 2014 - 18:58 #12
Den IRQL fejl er blevet rettet. Det var en gammel driver som lå uden tilknytning til et program. :)

Den clock interrupt er mit problem, også derfor det var den jeg skrev til eksperten om. ^^
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
07. september 2014 - 02:05 #13
Burn in testen viste ingen fejl på noget. Alt skulle fungere.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 07:28 #14
så ved du at der ikke er nogen hardware fejl på maskinen måske ??

fejlen skyldes så muligvis dit graffikkort der laver ravage i windows
man skal ofte geninstalle systemet når der helt er ged i den

men prøv det her

afinstaler alt hvad der hedder noget med dit grafikkort driver og andet

nvidia eller ati hvad det nu hedder
genstart maskinen så den står i grundfarve

rens maskinen med ccleaner og sluk maskinen
tag alt strøm fra og rør lige en radiator eller noget jordbundet
tag graffikkort ud af maskinen og hold tænd sluk knap inde i 10-15 sekunder

sæt grafikkort i igen og tænd maskinen
instaler den nyeste driver til kortet
hvis den stadig laver ged i den er det windows der er synderen

m.v.h
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
23. september 2014 - 02:22 #15
Jeg gav op, og geninstallerede hele skidtemøget. Windows begyndte at give mig flere problemer end bare dette. Ikke kun bluescreens. Der var også spil og programmer som jeg ikke måtte køre og/eller installere pga. runtime errors. Så jeg gav og geninstallerede.

Det hele virker til at køre meget bedre nu. :)

Men treatmenice, siden du har været den mest hjælpsomme og aktive i at prøve at løse mit problem. Så ønsker jeg at du modtager mine points.

Venligst læg et svar, som tak for din "effort". :)
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2014 - 07:26 #16
ok