Avatar billede ShadowCrush Nybegynder
25. august 2014 - 12:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Højtalere, smæld/gnisterlyde?

Hejsa folkens.

Jeg er for nyligt flyttet til en ny lejlighed, og jeg oplever her ofte at mine højtalere laver gnister lyde, eller "smæld" som jeg har læst folk udtrykke det. De kommer i perioder på en halv time eller mere, hvor disse smæld så opstår med nogle sekunders mellemrum.

Jeg bruger forresten et Logitech sæt som jeg fik for et par år siden, brugte. Jeg er ikke sikker på modellen, men de ligner Logitech X-240 på en prik. Har ikke oplevet problemet før jeg flyttede.

Jeg har forsøgt at indskærpe problemet, og det lader til at perioderne især indtræffer når mit køleskab begynder at arbejde (når man kan høre det arbejde altså). At slukke lys kan også ofte give et smæld.

Jeg oplever også perioderne når jeg ikke har noget andet kørende i lejligheden, men tænker det måske er naboernes køleskabe, eller hvad de nu end måtte bruge derhjemme.

Jeg har også forsøgt at bruge højtalerne sammen med andre ting end min computer, og jeg har prøvet at fjerne alt der kan undværes fra min computer, for at se om der er nogle ledninger der laver forstyrrelserne, men det har ikke umiddelbart gjort nogen forskel.

Er der nogle der har nogle forslag? Kan man købe et eller andet der udligner forstyrrelserne, eller findes der nyere højtalere som ikke har disse slags problemer som jeg skal investere i?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2014 - 13:35 #1
du skal købe en strømskinne med overspændingbeskyttelse til dit pc/lyd udstyr - al strøm til udstyr skal via den (brug evt flere i lejligheden).
Avatar billede ShadowCrush Nybegynder
29. august 2014 - 11:38 #3
Jeg har netop fået sådan en hjem og den hjælper ikke på problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2014 - 12:16 #4
så er der den dyre - du skal have en elektriker til at se hele installationen i lejligheden igennem.
Avatar billede PrOz Nybegynder
09. september 2014 - 13:33 #5
Det lyder som et fejlende ledningsnet :( hvis dine strøm udtag går i højtalerne er der ikke andet at gøre en at lokaliser bruddet på ledningsnettet, det kan være en større operation, men du kan også være heldig det bare er en løs overgang som du evt selv kan finde, du skal bare passe på, det kan være livsfarlig :)
Avatar billede PrOz Nybegynder
09. september 2014 - 13:34 #6
hvis dine strøm udtag går i højtalerne er der SIKKERT ikke andet at gøre en at lokaliser bruddet på ledningsnettet