Avatar billede kennethv Nybegynder
25. august 2014 - 14:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Rette i standard website på MS Windows server 2012 R2 Std

Hejsa.

Jeg sidder med MS Visual Studio 2010 og vil bygge videre på den standard website der kører på IIS 8. Når jeg i MSVS 2010 vil forbinde til vores server får jeg en fejl:

Unable to open the web site 'http://servername/iisstart.html'. The Web server does not appear to have FrontPage Server Extensions installed.

Hvordan installere jeg dette og er det en nødvendighed?

Vh
Kenneth
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2014 - 07:45 #1
Du kan downloade filerne via FTP, redigere dem og så uploade igen. Du skal bare være opmærksom på at det jo ikke nødvendigvis er brugbare filer, der ligger på serveren da de kan være kompilede.
Avatar billede kennethv Nybegynder
26. august 2014 - 08:50 #2
Kan man så bruge dem til noget hvis de er kompilede?

Hvis jeg gør det via FTP så får jeg en fejl der hedder:

"Unable to create the local cache location"

FTP kører på remote serveren.
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2014 - 09:15 #3
Det kommer an på hvad du skal rette - skal du ned og rode i det bagved får du din sag for i hvert fald medmindre du kan få kildekoden.

Det er ikke en fejl jeg kender til - henter du filerne ned lokalt før du åbner dem?
Avatar billede kennethv Nybegynder
26. august 2014 - 09:45 #4
Kildekoden har jeg, for jeg udvilker på det.

Næ, det gør jeg ikke.

Jeg bliver dog lidt i tvivl om hvordan man sætter FTP op på remote serveren og adgang kun for mig.
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2014 - 10:41 #5
Ok - det lød som om du ikke havde kildekoden...

Hvordan forbinder du normalt til serveren? remote desktop eller?
Avatar billede kennethv Nybegynder
26. august 2014 - 11:25 #6
I starten havde jeg min website lokalt, men nu er det blevet flyttet til en anden server, som jeg selv tildels har magten over.
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2014 - 11:39 #7
Tildels? Hvordan kan du komme ind på den? Hvis du har remote adgang kan du jo bare kopiere filer over når du er færdig med at redigere i koden.
Avatar billede kennethv Nybegynder
26. august 2014 - 11:45 #8
Jeg har vist nok kontrollen af den. Det er dog ikke os selv der har konfigureret den. Det har vi folk til. :) De er domain admin, men jeg er site admin.

Men, jo jeg kunne vist nok bare kopiere filerne frem og tilbage, men, hvis jeg skal debugge og sådanne noget er det så muligt, hvis filerne ligger lokalt på min pc?
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2014 - 15:55 #9
I det fleste (større) situationer vil man aldrig kunne debugge på live-sitet - men du kan vel også debugge hvad du har behov for lokalt med dine lokale filer?
Avatar billede kennethv Nybegynder
28. august 2014 - 09:37 #10
Ja, det har du ret i. Jeg var bare ikke klar over det. Tak for hjælpen.

Du må lige ligge et svar.
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2014 - 10:27 #11
svar (: